master's thesis
Povzetek
Formativno spremljanje pouka in znanja je drugačna filozofija učenja in poučevanja oziroma drugačna serija didaktičnih pristopov, kot smo jih vajeni iz slovenskega šolskega sistema. FS v ospredje postavlja učenca kot posameznika in ga vključuje v proces izobraževanja. Proces učencem omogoča, da bo njihovo znanje trajnejše in trdnejše. Formativno spremljanje pouka sicer ni nova tema na področju vzgoje in izobraževanja, kljub temu pa se z izvajanjem formativnega spremljanja ukvarja manjše število učiteljev, kot bi si želeli. Ker je formativno spremljanje pouka ne glede na vso teoretično znanje, ki smo ga učitelji v zadnjih letih že dodobra usvojili, še vedno premalo vključeno v sam pouk in vrednotenje znanja, sem se odločila, da raziščemo, kako so elementi FS vključeni v učbenike, ki jih učitelji uporabljamo skoraj vsak dan. Že med raziskovanjem izbranih učbenikov, ki sem jih uporabljala kot osnovo za magistrsko delo na področju nemškega jezika, sem nehote ugotovila, da avtorji, ki snujejo učbenike za poučevanje nemščine kot tujega jezika, redno v le-te vključujejo elemente formativnega spremljanja bodisi kot usmeritve pri ustvarjanju jezikovnega portfelja (ki ga učenec ustvarja sam) bodisi kot samoocenjevalne lestvice, kjer lahko učenec sam oceni, kje se nahaja pri svojem usvojenem znanju. Magistrsko delo se zato osredotoča na zastopanost elementov formativnega spremljanja pouka še posebej pri poučevanju angleščine kot tujega jezika v 6. razredih osnovnih šol v Sloveniji. V teoretičnem delu je z deskriptivno metodo opisano, kaj je formativno spremljanje pouka ter kam in od kod segajo njegovi začetki. Opisani so temeljni elementi formativnega spremljanja pouka ter pozitivni učinki, ki jih vključevanje v pouk prinaša v nasprotju z izključno številčnim vrednotenjem učenčevega znanja. Številčno ocenjevanje znanja ocenjuje le učenčevo končno znanje, ne osredotoča pa se na pot do učenčevega končnega znanja. Končna številčna ocena učencu namreč ne pomaga kaj dosti pri doseganju določenega nivoja znanja, ki ga učitelji pričakujemo, ko ocenjujemo njegovo znanje. Formativno spremljanje je v nasprotju z zakoreninjenim številčnim ocenjevanjem znanja učencem s ključnimi elementi formativnega spremljanja, kot so predstavljeni nameni učenja, ustvarjanje listovnika (portfelja), povratne informacije, samoocenjevanja in medvrstniškega vrednotenja. Pomembnost znanja tujega jezika, v našem primeru znanja angleškega jezika, sega daleč preko šolskih klopi in vpliva na kasnejše karierne priložnosti, kulturno ozaveščenost in kognitivni razvoj. Vključevanje formativnega spremljanja pouka izboljšuje usvojeno znanje in prilagaja učni proces potrebam posameznih učencev, kar prispeva k bolj učinkovitemu in uspešnemu učenju. Ker vključevanje elementov formativnega spremljanja učiteljem velikokrat predstavlja težavo in dodatno obremenitev ob vsem delu, ki ga morajo opraviti kot učitelji, smo v praktičnem delu magistrskega dela pod drobnogled vzeli učbenike, ki jih učitelji uporabljamo pri poučevanju angleščine kot tujega jezika v šestem razredu osnovne šole, in sicer Touchstone 6 new ter Project 2 Fourth Edition, ter raziskali, če so v omenjena gradiva vključeni elementi formativnega spremljanja in kateri. Da bi lažje in uspešneje vpeljevali elemente formativnega spremljanja v pouk angleškega jezika, smo nazadnje napisali tudi učno pripravo na podlagi učbenika Touchstone 6 new, natančneje snov enote štiri. V snovanje učnih priprav smo vključili tudi elemente formativnega spremljanja.
Ključne besede
master theses;formative assessment;assessment for learning;English as foreign languag;English;
Podatki
Jezik: |
Angleški jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[S. Kitek] |
UDK: |
373.3:811.111(043.2) |
COBISS: |
242624515
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
10 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Slovenski jezik |
Sekundarni naslov: |
Elementi formativnega spremljanja pouka v izbranih gradivih za poučevanje angleščine v šestem razredu osnovne šole |
Sekundarni povzetek: |
Formative assessment is a different philosophy of learning and teaching, or a different range of didactic approaches than we are used to from the Slovenian school system. Formative assessment places the student as an individual in the centre of learning process and includes him in the learning process. This process allows students to make their knowledge more permanent. In the field of education formative assessment is not a new topic. Nevertheless, a smaller number of teachers implement the elements of formative assessment in the teaching process. Regardless of all the theoretical knowledge that teachers have already mastered in recent years, formative assessment is still insufficiently included in the lessons themselves and in the evaluation of their knowledge. Therefore, I decided to research how the elements of formative assessment are integrated in textbooks, which teachers use on daily basis. While researching the selected textbooks, that I have used as a basis for my master's thesis in the field of German language, I realized that the authors who write textbooks for teaching German as a foreign language regularly include the elements of formative assessment in the textbook content itself. Either as guidelines for creating a language portfolio, which the students make themselves, or as self-assessment scales, where the students can assess where they are in terms of their acquired knowledge. Therefore, the following master's thesis focuses on the representation of the elements of formative assessment, especially in English textbooks, which are meant for teaching English as foreign language in the sixth grade of primary schools in Slovenia. In the theoretical part we describe what formative assessment is. The main elements of formative assessments are going to be described, as well as the positive effects and possible negative effects that their inclusion in the lessons might bring. Formative assessment differs from summative assessment of the student's knowledge, which results in student’s grades. Summative assessment only assesses the student's end knowledge. It focuses rather on the end result of student’s knowledge rather than on the path. The final summative evaluation does not help the students in achieving a certain level of knowledge that we as teachers expect when we evaluate their knowledge. In contrast to the ingrained summative assessment, formative assessment evaluates students' knowledge with key elements of formative assessment such as presenting the learning intentions, portfolio creation, giving an immediate feedback, self-assessment, and peer assessment. Since the inclusion of formative assessment elements is often a problem and an additional burden for teachers in addition to all the work they have to do as teachers, I took a close look in the practical part of my master's thesis at the textbooks that teachers use when teaching English as a foreign language in the sixth grade of primary school, Touchstone 6 new and Project 2 Fourth Edition, and investigated if any of the elements of formative assessment are included in the mentioned materials, to what extent and lastly which ones. To introduce formative assessment elements more easily and successfully into English lessons in sixth grade, I also wrote some lesson plans for Touchstone 6 new textbook, in which I included the key elements and methods based on formative assessment. Teaching English as a foreign language in the sixth grade of primary school is crucial for the development of language skills and the wider personal growth of students. The importance of knowing a foreign language extends far beyond the classroom and affects career opportunities, cultural awareness, and cognitive development. The inclusion of formative assessment improves acquired knowledge and adapts the learning process to the needs of individual students, which contributes to more effective and successful learning. |
Sekundarne ključne besede: |
magistrska dela;formativno spremljanje pouka;poučevanje angleščine kot tujega jezika;angleščina;Učenje in poučevanje;Angleščina;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za anglistiko in amerikanistiko |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 66 str.)) |
ID: |
26616836 |