enhancing wisdom of green and digital transition
Matevž Obrecht (Avtor), Tina Cvahte (Avtor), Mateja Čuček (Avtor), Martin Fale (Avtor), Milena Kajba (Avtor), Polona Vičič (Avtor), Bojana Slomšek Šlamberger (Avtor), Lazar Pavić (Avtor), Matevž Obrecht (Avtor dodatnega besedila), Milena Kajba (Prevajalec), Darja Topolšek (Recenzent), Tajda Potrč (Recenzent), Polona Vičič (Lektor)

Povzetek

The scientific monograph presents the latest findings in the fields of sustainable development and digitalization and applies them to the management of logistics and supply chains. The theoretical part of the monograph opens with chapters that elucidate fundamental concepts in sustainable development, such as sustainable development goals, environmental policy, sustainable production and consumption, the sharing economy, the concept of degrowth and the economy of wellbeing. Next, it discusses the most recent trends in sustainability and the integration of digitalization, whereby the focus is on what is trending and what younger generations perceive as opportunities for priority development. The theoretical section concludes with the presentation of competency models for sustainability and digitalization and the introduction of lifelong learning as a tool for a faster acquisition of knowledge in the areas of sustainable development and digitalization. The latter has been proposed in response to the perceived lack of sustainability and digital skills among individuals who completed formal education at a time when sustainability and digitalization were peripheral topics inadequately integrated into education and the priorities of logistics and supply chains. The research part of the monograph begins by examining the incorporation of sustainable development into the existing legislative framework. Following this, the results of the analysis of the integration of sustainable and digital competencies into Slovenian higher education programmes are presented, along with the results of the analysis of their overlap. The key research output is information obtained from the results of a quantitative study identifying the essential knowledge, skills and abilities needed for the successful simultaneous green and digital transition to Society 5.0 in logistics and supply chains. Additionally, the perceived differences between the economic sector, students and academics in key priority areas are explored.

Ključne besede

oskrbovalne verige;management logistike;okoljska politika;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.01 - Znanstvena monografija
Organizacija: UM FL - Fakulteta za logistiko
Založnik: University of Maribor, University of Maribor Press
UDK: 658.7:004:502.131.1(0.034.2)
COBISS: 243293187 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISBN: 978-961-299-023-7
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Oskrbovalne verige znanja
Sekundarni povzetek: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Sekundarne ključne besede: Trajnostni razvoj;
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (164 str.))
DOI: 10.18690/um.fl.5.2025
ID: 26861930
Priporočena dela:
, enhancing wisdom of green and digital transition
, ni podatka o podnaslovu
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa