ǂan ǂempirical study of attitudes among teachers of English and German
Saša Jazbec (Avtor), Bernarda Leva (Avtor), Marta Licardo (Avtor)

Povzetek

Artificial intelligence (AI) is a disruptor increasingly impacting foreign language learning and teaching. This paper explores the theoretical framework of AI, its application in foreign language teaching, and the question of whether AI is displacing foreign language teachers. The empirical part presents findings from a survey of English and German teachers (n = 112) in Slovenian primary and secondary schools regarding their views on AI in foreign language teaching. Statistical analysis reveals a constructively critical attitude towards AI among teachers, acknowledging its presence in and influence on teaching strategies, methods, and teacher roles but not perceiving it as a fundamental threat. Furthermore, statistical tests and correlations indicate no significant differences in attitude towards AI in the classroom based on whether they are English or German teachers or whether they work in primary or secondary schools.

Ključne besede

artificial inteligence;teaching a foreign language;English as a foreign language;German as a foreign language;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: [811.111+811.112.2’243:37.09.3]:004.89:37.091
COBISS: 240636163 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1581-8918
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: UI je prišla in bo ostala
Sekundarni povzetek: Umetna inteligenca (UI) je kot disrupcija močno posegla tudi v učenje in poučevanje tujega jezika. V prispevku najprej osvetlimo teoretski okvir pojmovanja UI, razpravljamo o UI pri pouku tujega jezika in se posvečamo tudi vprašanju, ali UI izpodrinja učitelje in učiteljice tujega jezika. V empiričnem delu predstavljamo izsledke raziskave, v kateri so svoja stališča o UI pri pouku tujega jezika izrazili učitelji in učiteljice angleščine in nemščine (n = 112) v osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji. Statistična analiza podatkov anketiranih je pokazala, da so do UI konstruktivno kritični, da se zavedajo njene prisotnosti in da zelo vpliva na strategije, metode dela pri pouku in delo učiteljev in učiteljic, jih spreminja, a jih ne ogroža. S statističnimi testi in korelacijami pa smo ugotavljali tudi, da ni statistično pomembnih razlik med stališči anketiranih do UI pri pouku glede na to, ali učijo angleščino ali nemščino, niti ne, ali delajo v osnovni ali v srednji šoli.
Sekundarne ključne besede: umetna inteligenca;pouk tujega jezika;angleščina kot tuji jezik;nemščina kot tuji jezik;
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 113-131
Letnik: ǂVol. ǂ22
Zvezek: ǂno. ǂ1
Čas izdaje: 2025
DOI: 10.4312/elope.22.1.113-131
ID: 26861934