diplomsko delo
Barbara Škarja (Avtor), Darija Skubic (Mentor)

Povzetek

V diplomskem deli raziskujem stališča vzgojiteljev do vloge knjižničarja v govorno-jezikovnem razvoje predšolskega otroka. V uvodnem delu teoretičnega dela sem opredelila govorno-jezikovni razvoj predšolskega otroka, ki sem ga nato razdelila na predjezikovno in jezikovno obdobje. V nadaljevanju sem opisala mejnike v otrokovem govornem razvoju ter opisala nekatere dejavnike, ki pomembno vplivajo na razvoj otrokovega govora. Opisala sem tudi književno, knjižno in knjižnično vzgojo v Kurikulumu za vrtce. Posebno pozornost sem namenila tudi knjižnici in knjižnim kotičkom ter za konec teoretičnega dela še opisala pomembno vlogo vzgojitelja in knjižničarja v spodbujanju otrokovega govorno-jezikovnega razvoja. V empiričnem delu sem z anonimnim anketnim vprašalnikov raziskovala mnenje vzgojiteljev o pomenu knjižničarja v otrokovem govorno-jezikovnem razvoju. V raziskavi je sodelovalo 73 vzgojiteljev dolenjskih vrtcev. Rezultati so pokazali, da se vzgojitelji zavedajo knjižničarjeve vloge kot zelo pomembne v otrokovem predšolskem obdobju. Vzgojitelji so ovrednotili knjižničarjevo vlogo kot zelo pomembno tudi, ko z načrtovanjem jezikovnih dejavnosti spodbuja otrokov govorno-jezikovni razvoj. Rezultati ankete kažejo še, da mora biti knjižničar za delo s predšolskimi otroki usposobljen in izobražen, da bi lahko nato s svojim znanjem podajal nove informacije in svetoval primerno gradivo. Veliko vzgojiteljev se tudi zaveda, kako pomembno so knjižni kotički v igralnici ter da bi morali z otroki knjižnico redno obiskovati in v njej izvajati književno in knjižno vzgojo.

Ključne besede

govorno-jezikovni razvoj predšolskega otroka;knjižnica;knjižničar;knjižni kotički;knjižnična vzgoja v Kurikulumu za vrtce;vzgojitelj;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [B. Škarja]
UDK: 37.015.31:026/027(043.2)
COBISS: 245356803 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 72
Št. prenosov: 24
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Preschool teachers’ attitudes toward the librarian’s role in the speech-language development of preschool children
Sekundarni povzetek: In my thesis, I examine the attitudes of preschool teachers towards the role of the librarian in the linguistic development of the preschool child. In the introductory part of the theoretical work, I defined the linguistic development of the preschool child, which I then divided into the pre-linguistic and linguistic periods. In the following, I described the milestones of the child's language and named some of the factors that have an important influence on the child's language development. I have also focussed on and described literature, literacy and library education in kindergarten. I have also paid special attention to the library and book corners and to conclude the theoretical part I have described the important role of the preschool teacher and the librarian in promoting children's language development. In the empirical study, I used an anonymous questionnaire to investigate preschool teachers' views on the importance of the librarian for children's language development. 73 preschool teachers from Dolenjska kindergartens participated in the study. The results showed that the preschool teachers consider the role of the librarian to be very important for the child's preschool years. Educators also rated the role of the librarian as very important in supporting the child's language development by planning language activities. The survey thus shows that the librarian needs to be trained and educated to work with preschool children and then use their knowledge to provide information and recommend appropriate materials. Many preschool teachers are also aware of the importance of book corners in the playroom and know that they should regularly visit the library with a group of children to provide literature and book education.
Sekundarne ključne besede: speech-language development of the preschool child;librarian;library;book corners;library education in the Curriculum for kindergartens;preschool teacher;Knjige in branje (otroci);Razvoj otroškega govora;Šolske knjižnice;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (49 str.))
ID: 26894802