diplomsko delo

Povzetek

Namen diplomskega dela je z uporabo digitalnega merskega pripomočka izmeriti sposobnost razlikovanja tonskih višin pri predšolskih otrocih, starih od štiri do šest let. Zanimalo nas je, kako uspešni bodo otroci na testu razlikovanja tonskih višin in ali na to sposobnost pomembno vplivajo starost, spol, dodatno glasbeno udejstvovanje in ukvarjanje staršev z glasbo. Podatke smo zbrali s kvantitativno metodo, in sicer s pomočjo posebej zasnovanega digitalnega testa, ki so ga otroci izvedli na tabličnem računalniku, in z anketnim vprašalnikom, ki so ga izpolnili starši. V sklopu analize podatkov smo izvedli Kruskal-Wallisov in Mann-Whitneyjev preizkus razlik. Ugotovili smo, da je največ otrok uspešno razlikovalo med vsemi primeri tonskih višin. Ob tem je manj težav predstavljalo razlikovanje med dvema enakima višinama kot med dvema različnima. Razlike med skupinami v starosti, spolu in dodatnem glasbenem udejstvovanju niso bile statistično značilne. Statistično značilne razlike so se pokazale med otroki, katerih starši se ukvarjajo z glasbo, in tistimi, katerih starši se ne.

Ključne besede

diplomska dela;glasbene sposobnosti;razlikovanje tonskih višin;predšolski otroci;preverjanje glasbenih sposobnosti;digitalna tehnologija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [N. Majcenovič]
UDK: 373.2.015.31:78:004(043.2)
COBISS: 247494915 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Testing Preschool Children's Ability to Discriminate Between Pitches Using a Digital Testing Tool
Sekundarni povzetek: The aim of the thesis is to test the ability to discriminate between pitches using a digital testing tool in preschool children aged four to six. Our goal was to examine the children's performance on a pitch discrimination test and to determine whether age, gender, additional musical participation, and parents' engagement in musical activities significantly impact their ability to discriminate between pitches. The data were collected using a quantitative method; the children took a specially designed digital test on a tablet, and the parents completed a questionnaire. For the data analysis, the Kruskal–Wallis test and the Mann –Whitney test were used. The results showed that the largest proportion of children successfully discriminated between pitches in all examples. Moreover, discrimination between two same pitches posed fewer problems than discrimination between two different pitches. Group differences in age, gender, and additional musical participation were not statistically significant. However, statistically significant differences were observed between children whose parents engage in musical activities and those whose parents do not.
Sekundarne ključne besede: theses;music aptitude;pitch discrimination;preschool-aged children;music aptitude testing;digital technology;Predšolski otroci;Glasbena sposobnost;Informacijska tehnologija;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 40 str.))
ID: 27070380