diplomsko delo
Aljana Dominko (Avtor), Maja Duh (Avtor), Matjaž Duh (Mentor), Jerneja Herzog (Komentor)

Povzetek

V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili splošne značilnosti likovne vzgoje v osnovni šoli, likovne tehnike in likovne materiale, učni načrt za likovno vzgojo, obseg likovne vzgoje ter organizacijo ure likovne vzgoje v osnovni šoli. Dotaknili smo se tudi vloge in pomena likovne vzgoje, dejavnikov likovne ustvarjalnosti, motivacije, načrtovanja pouka likovne vzgoje z vidika vzgojno-izobraževalnih ciljev, likovnega razvoja učencev v petem razredu ter vzgojno-izobraževalnih ciljev v petem razredu. Izvedli smo kvalitativno in kvantitativno raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika, ki ga je sestavljalo 30 zaprtih vprašanj in so se nanašali na priljubljenost likovne vzgoje pri učencih petega razreda osnovne šole Podravske in Pomurske regije. Z raziskavo smo želeli preveriti priljubljenost likovne vzgoje pri petošolcih in na podlagi dobljenih rezultatov izboljšati manj priljubljena področja likovne vzgoje. V empiričnem delu diplomskega dela predstavljamo rezultate raziskave. Ugotovili smo, da je predmet likovna vzgoja pri učencih zelo priljubljen in da se pri izvajanju pouka njenega pomena ni zanemarjalo. Na drugi strani pa se kaže, da se pri izvajanju pouka pojavljajo pomanjkljivosti pri pokrivanju likovnih področij, pri organiziranju likovnih delavnic za učence in njihove starše ter prikazovanju likovnih reprodukcij. Menimo, da bo temu potrebno v prihodnosti posvetiti več pozornosti. Rezultati tudi kažejo na to, da sta likovni področji risanje in slikanje pri učencih najbolj priljubljeni, kar je verjetno pogojeno s tem, da sta ti dve likovni področji največkrat zastopani pri urah likovne vzgoje, iz česar lahko sklepamo, da učitelji ostalim likovnim področjem, kiparstvu, grafiki, prostorskemu oblikovanju, posvečajo premalo pozornosti. S premalo pozornosti in neupoštevanjem učnega načrta učitelji težje navdušijo učence tudi za ostala, prav tako zelo pomembna likovna področja.

Ključne besede

diplomska dela;likovna vzgoja;likovne tehnike;likovni materiali;osnovne šole;učni načrt;priljubljenost;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Dominko
UDK: 73/76(043.2)
COBISS: 19989000 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1818
Št. prenosov: 272
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: THE POPULARITY OF ART EDUCATION IN THE FIFTH GRADE OF PRIMARY SCHOOL
Sekundarni povzetek: In the theoretical part of the diploma we discussed the basic characteristics of art education in primary schools, the use of art techniques and art materials, the syllabus and the scope of art education, as well as the organisational structure of the art lessons in primary schools. Our research has also focussed on the importance of art education, factors of artistic creativity, motivation, as well as the process of planning the art lessons, bearing in mind the educational goals, the student's artistic development in the 5th grade and the educational goals of the 5th grade. Using a questionnaire we conducted a qualitative and quantitative research in which 30 closed-ended questions measured the popularity of art education among the fifth grade students of primary schools in the Drava-Mura region. The aim of the research was to analyse the popularity of art education among the fifth grade students and consequently, using the results obtained from the research, to improve the less popular art areas of art education. In the empirical part of the diploma we presented the scientific results of our research. We discovered that art education, as a subject, is exceptionally popular and the subject's importance was never neglected. However, we identified some irregularities concerning the attention given to different art areas, organising art workshops for the students and parents, as well as exhibiting replicas. We believe this matter is going to require more attention in the future. The results demonstrate that drawing and painting are the most popular art activities among the students, which is probably due to the fact that these art areas are quantitatively most represented in art education. Based on this, we may conclude that the art teacher pays an insufficient amount of attention to such art areas as sculpturing, graphics and spatial structuring. As a result of insufficient attention and the disregard for the syllabus, the teachers are having more difficulties motivating the learners to be interested in different, also important, art areas.
Sekundarne ključne besede: Art education;5th grade students;popularity of art education;art materials;art techniques;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 125 f.
Ključne besede (UDK): the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;plastic arts;likovna umetnost (kiparstvo in umetna obrt);
ID: 81878
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, razstava natečajnih rešitev arhitekturnih instalacij vhoda v majhno razstavišče Hiše arhitekture Maribor, projekti Univerze v Mariboru v domeni Evropske kulturne prestolnice 2012 RAZ:UM EPK 2012, Hiša Arhitekture Maribor, HAM, malo razstavišče, 14. 1. 2012 -7. 2. 2012