doktorska disertacija
Povzetek
V doktorski disertaciji se ukvarjamo z različnimi analizami in modeliranjem asfaltnih zmesi.
Naloga je vsebinsko sestavljena iz štirih delov. V prvem delu pripravimo bazo podatkov, ki
predstavljajo posamezne meritve bitumenskega veziva, agregata in asfaltne zmesi. Te
podatke analiziramo s statističnimi metodami, s katerimi ugotovimo, ali so vplivi faktorjev in
njihovih interakcij statistično značilni. Poleg tega z umetnimi nevronskimi mrežami
modeliramo zveze med različnimi parametri in deležem votlin v asfaltni zmesi in deležem
votlin v zmesi kamnitega materiala. V drugem delu naloge so bili za ugotavljanje odpornosti
asfaltnih vzorcev proti nastanku trajnih deformacij pri visokih temperaturah izvedeni ciklični
triosni preizkusi in klasični preizkusi nastajanja kolesnic. Za uporabo pri različnih modelih
so bile izvedene tudi klasične analize asfaltnih zmesi. Testi so narejeni za štiri glavne
asfaltne zmesi z namenom, da bi dobili grobi model obnašanja asfaltnih zmesi, ki vsebujejo
največ in najmanj zračnih votlin. Predstavljeni so različni linearni modeli, njihova validacija
in preizkus razširitve na druge asfaltne zmesi. Tretji del obravnava modeliranje trajne
deformacije, dobljene iz triosnega testa, z različnimi umetnimi nevronskimi mrežami. V
zadnjem delu pa je prikazana možnost uporabe nedestruktivne metode odboja strižnih
ultrazvočnih valov, ki na področju bitumnov še ni bila uporabljena. Za ovrednotenje te
preiskave so bili testirani trije cestogradbeni bitumni in dva s polimeri modificirana bitumna.
Razlike v razvoju strižnega odbojnega koeficienta s temperaturo za različne tipe bitumnov
kažejo na občutljivost strižnega odbojnega koeficienta na sestavo bitumna in s tem
primernost ultrazvočne metode za ugotavljane utrjevanja različnih tipov bitumnov.
Ključne besede
asfaltne zmesi;triosni test;umetne nevronske mreže;grobi modeli;bitumen;strižni odbojni koeficient;ultrazvok;gradbeništvo;disertacije;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.08 - Doktorska disertacija |
Organizacija: |
UL FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo |
Založnik: |
[N. Zavrtanik] |
UDK: |
625.85:678.049:519.711(043.3) |
COBISS: |
7096929
|
Št. ogledov: |
1878 |
Št. prenosov: |
607 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Modeling of asphalt mixture behaviour at high temperatures |
Sekundarni povzetek: |
In this thesis various analyses and modeling of asphalt mixtures are represented. It is
composed of four main parts. In the first part we build up the database of individual
measurements of bituminous binder, aggregate and asphalt mixtures. These data are
analyzed using statistical methods which determine whether the effects of factors and their
interactions are statistically significant. In addition we have used artificial neural networks
for modeling relationship between different parameters and air voids content in asphalt
mixtures and voids content in a mixture of aggregate. In the second part of the study cyclic
triaxial tests and wheel tracking tests were performed to determine the resistance of asphalt
mixtures to permanent deformation at high temperatures. Furthermore other conventional
analyses of asphalt mixtures were performed to use them in different models. Experiments
were done for all principal asphalt mixtures to obtain an extensive model of asphalt
behaviour for mixtures which contain the most and the least air voids. Various linear
models, their validation and extensions to other asphalt mixtures are featured. The third
part deals with the use of different artificial neural networks for modeling permanent
deformation from triaxial tests. The last part presents the use of ultrasonic shear wave
reflection (USWR) method on bituminous binder. For the evaluation of this method three
paving grade bitumens and two polymer modified bitumens were tested. Differences in the
evolution of shear wave reflection coefficient with temperature in the case of different
bitumen types indicate that the presented ultrasonic wave reflection method could
represent an advanced non-destructive technique for monitoring the hardening process of
different types of bitumen. |
Sekundarne ključne besede: |
civil engineering;thesys;asphalt mixture;triaxial test;artificial neural network;rough model;bitumen;shear reflection coefficient;ultrasound;Asfalt;Disertacije; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Doktorska disertacija |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo |
Strani: |
XX, 117 str., 6 str. pril. |
ID: |
8776895 |