magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu Didaktična računalniška igra na temo osnov matematične logike smo predstavili nekaj osnovnih opredelitev pojma igra ter teorijo računalniških iger in izobraževalnih računalniških iger. Pregledali smo učne načrte (splošni učni načrt za matematiko, učni načrt za izbirna predmeta logika in matematična delavnica) in učbenike za osnovno šolo, kjer se pojavljajo teme osnov matematične logike, ter glavne učne cilje tekmovanja iz logike, ki ga organizira Zveza za tehnično kulturo Slovenije. Na koncu smo v razredu analizirali uporabo didaktične računalniške igre Poslednji zmaj, ki je nastala kot končni produkt tega magistrskega dela.
V prvem delu smo predstavili osnovne gradnike didaktičnih računalniških iger ter preučili prednosti in slabosti uporabe izobraževalnih računalniških iger pri pouku. Seznanili smo se s tipi didaktičnih računalniških iger, v nadaljevanju pa smo se osredotočili na primerno vpeljavo tem matematične logike v koncept didaktične računalniške igre.
V drugem delu magistrskega dela smo preučili učni načrt za obvezni predmet matematika in za izbirna predmeta logika ter matematična delavnica. Po pregledu učbenikov, ki so izbrani s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport ter se uporabljajo pri poučevanju matematike v osnovni šoli, in učnih ciljev tekmovanja iz logike, je sledila podrobna zasnova didaktične računalniške igre Poslednji zmaj, ki vsebuje ustrezne elemente didaktičnih računalniških iger.
V zadnjem delu smo analizirali podatke, pridobljene s pomočjo ustreznega testnega protokola, ki smo ga uporabili za testiranje didaktične računalniške igre Poslednji zmaj. Zaradi težav pri izvedbi raziskave so njeni izsledki bolj informativne narave, kljub temu pa nakazujejo na uporabnost igre tako z učenčevega kot z učiteljevega vidika.
Ključne besede
didaktične računalniške igre;matematična logika;igrifikacija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[K. Zupančič] |
UDK: |
004.4:510.6(043.2) |
COBISS: |
10727497
|
Št. ogledov: |
1210 |
Št. prenosov: |
232 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
A serious computer game using the basics of mathematical logic |
Sekundarni povzetek: |
The Master's thesis entitled A serious computer game using the basics of mathematical logic presents some basic definitions of the concept of games, the theory of computer games and serious computer games. We analysed primary school syllabuses (the Mathematics syllabus and the syllabuses for optional subjects Logic and Mathematics workshop) and primary school textbooks for inclusion of the basics of mathematical logic. The main learning objectives of the competition in logic, organised by the Association for Technical Culture of Slovenia, were interpreted as well. Finally, a serious computer game named The last dragon, designed as the end product of this Master's thesis, was evaluated in class.
The first part describes the main elements of serious computer games and different types of them. We evaluated the advantages and disadvantages of their use in class. In continuation we focused on the question of how to introduce mathematical logic into the concept of a serious computer game.
In the second part we analysed the syllabuses for the compulsory national curriculum subject Mathematics and for optional subjects Logic and Mathematics workshop. After thorough analysis of textbooks chosen by the Ministry of Education, Science and Sport and the learning objectives of the competition in logic, we designed in details a serious computer game named The last dragon, which includes the principal elements of serious computer games.
In the end we interpreted the data, obtained with the help of a testing protocol, which was used to test the game. Due to some problems, encountered during the testing process, its results are merely of informative nature. Nevertheless, they suggest the usefulness of The last dragon from the student and teacher's points of view. |
Sekundarne ključne besede: |
computer game;educational game;logic;računalniška igra;didaktična igra;logika; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predmetno poučevanje |
Strani: |
IV, 88 str. |
ID: |
9055932 |