ǂeine ǂempirische Studie
Doris Mlakar Gračner (Avtor), Karmen Teržan-Kopecky (Mentor), Melita Zemljak Jontes (Član komisije za zagovor), Sabine Schmölzer-Eibinger (Komentor)

Povzetek

Das Ziel der vorliegenden Arbeit ist, den Einsatz von Schreibstrategien von Studierenden in Slowenien (mit Slowenisch als L1) beim kooperativen Verfassen argumentativer Texte in der Muttersprache Slowenisch und in der Fremdsprache Deutsch empirisch zu untersuchen und zu beschreiben. Als zentrale Forschungsmethodologie wird in der Dissertation die Analyse von Leitfadeninterviews eingesetzt. Aus den erhobenen Daten wird für beide Herkunftssprachen versucht die eingesetzten Schreibstrategien der Probanden für die einzelnen Phasen des Schreibprozesses (Planen, Formulieren, Überarbeiten) zu rekonstruieren, zu analysieren und zu vergleichen. Im Mittelpunkt der empirischen Sudie steht die Frage, ob Parallelen bzw. Unterschiede zwischen dem Einsatz von Schreibstrategien in der Muttersprache Slowenisch und in der Fremdsprache Deutsch existent sind und ob daraus Schlussfolgerungen auf allgemeine Schreibstrategien gezogen werden können, die unabhängig von den jeweiligen Herkunftssprachen eingesetzt werden. Im Weiteren wird untersucht, welche Schreibstrategien von den Studierenden am Anfang ihres Studiums (im ersten Jahrgang) eingesetzt werden und welche sie am Ende ihres Studiums (im vierten Jahrgang) in Erwägung ziehen und ob Gemeinsamkeiten bzw. Unterschiede zwischen diesen Schreibstrategien vorliegen.

Ključne besede

Schreibstrategien;Schreiben;Fremdsprache;Deutsch;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: D. Mlakar Gračner]
UDK: 811.112.2'243-057.875(043.3)
COBISS: 21743368 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1563
Št. prenosov: 124
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Strategije argumentativnega pisanja med slovenščino kot maternim in nemščino kot tujim jezikom. Empirična raziskava.
Sekundarni povzetek: Cilj tega dela je raziskati in opisati rabo pisnih strategij slovenskih študentk in študentov germanistike pri argumentativnem pisanju v maternem, v našem primeru slovenskem, in v tujem, v našem primeru nemškem jeziku. Kot osnovno raziskovalno metodologijo bomo v disertaciji uporabili analizo intervjujev po navodilu. Iz pridobljenega gradiva bomo za oba izhodiščna jezika rekonstruirali in analizirali pisne strategije testirancev za posamezne faze pisnega procesa (načrtovanje procesa pisanja, realizacijo in pregled oz. popravo nastalega besedila) ter jih medsebojno primerjati. Osrednji namen empirične raziskave je določiti skupne značilnosti in razlike v rabi pisnih strategij pri argumentativnem pisanju v maternem in tujem jeziku ter iz empirično pridobljenega gradiva izpeljati tiste pisne strategije, ki so univerzalne za argumentativno pisanje, se torej uporabljajo pri pisnem procesu v obeh jezikih. Pisne strategije pri argumentativnem pisanju bomo raziskovali na začetku (prvi letnik) in na koncu (četrti letnik) študija, s čimer bomo določili skupne značilnosti in razlike v razvoju te vrste pisnih strategij za pisanje v maternem in za pisanje v tujem jeziku.
Sekundarne ključne besede: pisne strategije;argumentativno pisanje;materni jezik;tuji jezik;slovenščina;nemščina;študenti germanistike;disertacije;writing strategies;argumentative writing;native language;foreign language;Slovene language;German language;students of German;dissertations;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Doktorska disertacija
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Strani: XV, 284 f.
ID: 9057206