diplomsko delo
Povzetek
Za razumevanje in ne zgolj poznavanje živega sveta je znanje evolucijske teorije bistvenega pomena. Kakovostno biološko znanje postaja dandanes v vsakdanjem življenju vse bolj potrebno za pravilno odločanje o sodobnih problemih človeštva. Raziskal sem zahteve glede poučevanja evolucijske teorije v osnovnošolskih učnih načrtih za biologijo iz različnih obdobij slovenskega šolstva in njim pripadajoče učbenike. Po uvedbi devetletke se je od učiteljev zahtevalo poučevanje evolucije zgolj v povezavi s sistematiko in evolucijsko zgodovino, nikjer pa ni bilo omenjeno obvezno poznavanje mehanizmov evolucije. Novi učni načrt za biologijo iz leta 2011 evolucijo obravnava kot osrednji koncept pri pouku biologije, zato me je zanimalo, kako dobro so osnovnošolski učitelji biologije pripravljeni na bolj podrobno poučevanje evolucije v osnovni šoli. Rezultati anket kažejo na potrebo po sodobnih gradivih v slovenskem jeziku, ki bi bila učiteljem v pomoč pri poučevanju evolucijske teorije. V pomoč učiteljem sem raziskal in opisal dva novejša primera raziskav evolucije z naravnim izborom, ki jih učitelji lahko uporabijo pri pouku biologije v osnovni šoli. Prvi primer opisuje hitro evolucijo polinezijskega poljskega murna (Teleogryllus oceanicus) na Havajih, drugi primer pa opisuje evolucijo stalne laktozne tolerance pri človeku.
Ključne besede
evolucija;naravni izbor;poučevanje;analiza učbenikov;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[A. Lausegger] |
UDK: |
575.827:373.3(043.2) |
COBISS: |
10770505
|
Št. ogledov: |
1238 |
Št. prenosov: |
133 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Use of case studies of natural selection in biology teaching at lower secondary level |
Sekundarni povzetek: |
In order to really understand the living world, the knowledge of evolutionary theory is essential. High-quality biological knowledge is all the more necessary for the proper ruling on contemporary problems of humanity. I explore the requirements for the teaching of evolutionary theory in biology curricula from different periods of slovenian education system and the corresponding textbooks. Following the introduction of nine-year primary school, the teachers were only required to teach evolution in conjunction with systematics and evolutionary history, knowledge of the mechanisms of evolution however was not required. The new curriculum for biology from 2011 regards evolution as a central concept in biology, so I wanted to know how well elementary school teachers are prepared for teaching evolution in more detail. The survey results show a need for modern materials in Slovenian language that would help teachers in teaching evolutionary theory. To help teachers I investigate and describe two recent case studies of evolution by natural selection that teachers can use in elementary school. The first example describes the rapid evolution of the polynesian field cricket (Teleogryllus oceanicus) on Hawaii, another example describes the evolution of permanent lactose tolerance in humans. |
Sekundarne ključne besede: |
biology;primary education;biologija;osnovnošolski pouk; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. Ljubljana, Pedagoška fak., Biotehniška fak., Fak. za kemijo in kemijsko tehnologijo, Naravoslovnotehniška fak., Kemija in biologija |
Strani: |
VIII, 63 str., [16] f. pril. |
ID: |
9061713 |