Povzetek
Za učni pogovor na razredni stopnji slovenske osnovne šole je med drugim značilna zahteva učitelja, da naj učenci na njegova vprašanja odgovarjajo v skladenjsko popolnih povedih, čeprav s tem kršijo pravila dialoškega sporazumevanja. V prispevku so predstavljeni izsledki raziskave o tem, kako pogosto je to prisotno pri pouku in kako učitelji, ki uporabljajo ta način, utemeljujejo njegovo rabo, nato pa v interpretaciji odgovorov razmišljamo o (ne)smiselnosti takega načina vodenja učnega pogovora.
Ključne besede
učni pogovor;učiteljev govor;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
UDK: |
37.011.3-051:81'342.2 |
COBISS: |
10267465
|
ISSN: |
0021-6933 |
Matična publikacija: |
Jezik in slovstvo
|
Št. ogledov: |
727 |
Št. prenosov: |
158 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni povzetek: |
In grades 1-4 of primary school, pedagogical dialogue is characterised by, among other things, the teacher eliciting from the pupil syntactically complete, i.e., full sentences, in response to his or her questions, even if this means violating the rules of dialogical communication. The article presents the findings of research into how common this practice is in the classroom and how it is justified by the teachers who use it. This is followed by an interpretation of the answers in which we reflect on the (un)reasonableness of leading pedagogical dialogue in such a way. |
Sekundarne ključne besede: |
teacher;communication;primary education;učitelj;komunikacija;osnovnošolski pouk; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 223-231, 238 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ59 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ2/3 |
Čas izdaje: |
2014 |
ID: |
9101169 |