diplomska naloga
Povzetek
Diplomska naloga obravnava problematiko odvodnjavanja in načrtovanja cestnih
požiralnikov. Učinkovito odvodnjavanje cest je bistvenega pomena za vzdrževanje nivoja
uslug ceste ter zagotavljanje varnega cestnega prometa in njegovega nemotenega poteka.
V teoretičnem delu diplomske naloge so najprej predstavljene osnove modeliranja
padavinskega odtoka z urbanih površin. Sledi teoretična obravnava odvodnjavanja cest, kjer
poudarjamo pomen usklajenega načrtovanja horizontalnih elementov in vzdolžnega poteka
ceste. V nadaljevanju je predstavljen sistem cestnih požiralnikov, ki s pomočjo cevovodov
in/ali odprtih jarkov vodijo zbrano meteorno vodo do recipientov. Podrobneje so predstavljeni
tipi cestnih požiralnikov in njihove osnovne lastnosti ter najpomembnejši dejavniki, ki jih
upoštevamo pri njihovem načrtovanju.
V praktičnem delu diplomske naloge smo razvili lastno programsko rešitev za računanje
položajev cestnih požiralnikov in določanje razvodnic med prispevnimi območji na digitalnem
modelu ceste. Programsko rešitev smo uporabili na primeru, na katerem smo prikazali potek
načrtovanja ceste in odvodnjavanja s kombinacijo različnih obstoječih programskih rešitev in
izmenjavo podatkov med njimi.
Ključne besede
gradbeništvo;diplomska naloga;UNI;VKI;odvodnjavanje;razvodnica;cestni požiralnik;robnik;koritnica;prispevno območje;lokalni minimum;algoritem;programska rešitev;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL FGG - Fakulteta za gradbeništvo in geodezijo |
Založnik: |
[U. Žagar] |
UDK: |
628.2:625.7(043.2) |
COBISS: |
7406433
|
Št. ogledov: |
2102 |
Št. prenosov: |
870 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Estimation of water devides on digital road model for road inlet design |
Sekundarni povzetek: |
The thesis deals with the road drainage design. Effective road drainage is essential to
maintain the level of the road services as well as to ensure a safe road traffic.
The basics of rainfall-runoff modelling from urban areas are presented in the first part of the
thesis, followed bythe theoretical explanation of the road drainage to stress the importance of
coordinated design of horizontal road elements in the line with longitudinal profile and vice
versa. The following section presents a system of road inlets, which drains colleted rain
water through pipes and open ditches to the final recipients. The types of road inlets and
their basic characteristics as well as the most important factors to be considered in their
design are presented more detailed.
In the practical part of thesis we have developed a new software solution for calculating the
positions of the road inlets and determining the drainage divides between the cathcment
areas, based on the digital road model. Software solution was applied for the practical case,
showing the procedure of road design including drainage, with a combination of several
software solutions and the data exchange between them. |
Sekundarne ključne besede: |
graduation thesis;civil engineering;drainage;drainage devide;inlet;curb;gutter;catchment area;local minimum;algorithm;software solution; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za gradbeništvo in geodezijo |
Strani: |
X, 64 f., 20 pril. |
ID: |
9129479 |