diplomsko delo

Povzetek

Pričujoče diplomsko delo temelji na raziskavi problematike figurativnega upodabljanja v Sarajevski Hagadi. V prvem delu teze poudarim pojav iluminiranih rokopisov znotraj judovske prepovedi likovnega izražanja. Predstavljena je teorija o obstoju morebitnega antičnega judovskega rokopisa, na katerem naj bi temeljila srednjeveška krščanska in judovska rokopisna umetnost. Podan je nastanek iluminiranih Hagad v zgodovinskem in kulturnem kontekstu in pojav antisemitizma v 13. in 14. stoletju, ki je vplival na ikonografijo Hagad. Analizirane so tudi ključne iluminacije iz Sarajevske Hagade in njihova medsebojna primerjava s krščanskimi iluminacijami. Medsebojno so primerjane tudi sefardske in aškenaške Hagade. Cilj diplomske dela je seznaniti bralca z jasnejšo sliko razvoja srednjeveških iluminiranih Hagad znotraj zgodovinskega in kulturnega okvirja, da bi lažje razumeli nastanek in avtorstvo Sarajevske Hagade.

Ključne besede

diplomska dela;Sarajevska Hagada;judovska umetnost;krščanska umetnost;Judje;srednjeveška Španija;pasha;seder;iluminirani rokopisi;midraš;slike;besede;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. S. Geder]
UDK: 7.04:26(043.2)
COBISS: 22216200 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 866
Št. prenosov: 116
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: SARAJEVO HAGGADAH - IMAGES, CAUGHT BETWEEN FAITH AND PERSECUTION
Sekundarni povzetek: The present study is based on a survey of the problems of figurative depiction in the Sarajevo Haggadah. In the first part of thesis, I highlight the emergence of illuminated manuscripts whitin the Jewish prohibition of artistic expression. The theory of a existence of possible ancient Jewish manuscript is presented, on which early Christian funerary and medieval manuscript art should be based. The occurrence of the illuminated Haggadot is given in the historical and cultural context, and the emergence of anti-semitism in the 13th and 14th centuries, which also influenced the iconography of the Haggadot. The key illuminations of the Sarajevo Haggadah are analyzed and their mutual comparison with the Christian illuminations. Sephardic and Ashkenazic Haggadot are also compared together. The aim of the thesis was to acquaint the reader with a clearer picture of the development of Jewish art from antiquity to the Middle Ages, in order to better understaning the origin and authorship of the Sarajevo Haggadah.
Sekundarne ključne besede: theses;Sarajevo Haggdah;Jewish art;Christian art;Jews;medieval Spain;Passover;seder;illuminated manuscripts;Midrash;pictures;words;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za likovno umetnost
Strani: 77 f.
ID: 9136262
Priporočena dela:
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu