diplomsko delo
Špela Primc (Avtor), Mojca Duh (Mentor)

Povzetek

Podjetje, v katerem sem zaposlena in ki sem ga proučevala v določenih vidikih, torej predvsem s področja planiranja, je majhno podjetje. Kar sem prebrala v literaturi s področja planiranja v podjetjih, se je bolj nanašalo na večja podjetja, zato je treba vedeti, da mala, še posebej pa mala družinska podjetja delujejo nekoliko drugače. Več je domačnosti, pogosto si zaupajo na besedo in več je tudi improvizacije. Zato tudi na področju planiranja stvari potekajo nekoliko drugače. Še posebej druga generacija, ki vodi tudi v nalogi obravnavano podjetje, pogosto sprejme od predhodnikov navadno že vpeljane posle in je še toliko manj zainteresirana za spremembe v poslovanju. Vendar pa zlasti zaposleni dostikrat vidijo v podjetju stvari malo drugače kot vodstvo, zato sem se tudi odločila narediti anketo med zaposlenimi, ki je pokazala, da bi bilo dobro nekatere stvari izboljšati, drugih se iz objektivnih razlogov ne da spreminjati, tretje pa tečejo dobro takšne kot so. Vsekakor neka strategija, neko planiranje, načrt mora biti v vsakem podjetju, tako kot tudi na drugih področjih v življenju. Predvsem je pomembna komunikacija med zaposlenimi v podjetju, ki je v tako majhnem podjetju lahko zelo učinkovita. Zelo vzpodbudno pa je tudi nagrajevanje produktivnosti zaposlenih. Podjetje lahko uvede minimalno stimulacijo, ki pa zaposlenim lahko veliko pomeni. Ne le produktivnost, na tak način se lahko izboljša tudi delovna vnema in volja ter odnosi med delavci. Na različnih področjih imam podjetje določene plane, za katere naj vodstvo zadolži zaposlene, ki tako prevzamejo določeno odgovornost, kar običajno zviša storilnost in pomen zaposlenega. Ker se počuti koristnega, bo lahko tudi učinkovit.

Ključne besede

družinsko podjetje;poslovanje podjetja;planiranje poslovanja;delovanje;obnašanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [Š. Primc]
UDK: 334.722.24(043.2)
COBISS: 12429852 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 936
Št. prenosov: 110
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Planning in a family business
Sekundarni povzetek: The company I'm employed at and which I researched from certain aspects, that is mostly in the field of planning, is a small company. The literature I read about planning in companies refered more to bigger companies so one has to be aware of the fact that small companies particularly family businesses operate somewhat different. There is more familiarity, trust in each other and also more improvisation. This is why the process of planning is somehow different. Especially the second generation which leads the company in discussion often accepts the usual practices already implemented by its predecessors and is so much less interested in changing their business practices. However the employees particularly many times observe things in the company a little differently as the leadership. This is also why I decided to conduct a survey among the employees which indicated that it would be better to improve some practices, others cannot be changed because of objective reasons and lastly some are good as they are. By all means some strategy, some planning, a design must be present in every company which is necessary as well on other areas in life. The communication among the employees in a company is mostly important and can be very efficient in such a small company. The rewarding of employee's productivity is also a very good incentive. The company's implementation of a minimal stimulation can have great significance to the employees. Not only productivity can be improved in such a way but also eagerness and will to work and employee relations. The company has certain plans on different areas which the leadership should assign to the employees, thus taking certain responsibilty which usually increases productivity and importance of employees. Because they feel useful, they can also be efficient.
Sekundarne ključne besede: family business;business;planning;planning a company's engagement;company practices and management;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: 40 str.
ID: 9137755