diplomsko delo
Urban Mlakar (Avtor), Klavdij Logožar (Mentor)

Povzetek

Logistika kot veda in kot funkcija se je skozi čas vedno bolj uveljavljala v podjetjih. Tako lahko danes trdimo, da se podjetja z dobro organizirano logistično funcijo lažje spopadajo z izzivi globalizacije, s katerimi se vsakodnevno soočajo. Ti izzivi lahko za podjetje predstavljajo težave ali priložnosti. Iz katerega zornega kota bo podjetje gledalo na njih, je v veliki meri odvisno od logistike. Včasih se zdijo nekateri trgi še kako oddaljeni in nedostopni ter tuji. A z dobro organizirano, samostojno logistično funkcijo v podjetju, kateri nudijo pomoč tudi druge funkcije, lahko podjetje te oddaljene in nedostopne trge spremeni v pomemben nabavni ali prodajni vir in mu le ti nudijo konkurenčno prednost pred ostalimi podjetji na trgu. Prav tako logistika z upravljanjem zalog pomembno vpliva na finančno stanje, izpostavljenost in uspešnost podjetja. Na primeru podjetja AD Vita d.o.o. sem prikazal razvoj, pomembnost in naloge nabavno logistične funkije v podjetju. Predstavil sem način upravljanja zalog v podjetju in z njim povezane finančne učinke na poslovanje podjetja. Z primerom selitve nabavnega trga posteljnine, kuhinjskega in kopalniškega tekstila iz Kitajske v Pakistan pa predstavil odziv podjetja na upad kupne moči in spremembe na njgovih ključnih prodajnih trgih. Rešitev je našlo na nabavnih trgih in s pomočjo logistike uspelo obdržati in razširiti prodajni asortima podjetja, ga s tem zaookrožiti in doprinesti k rasti prodaje in rasti podjetja kot takega. Tako lahko danes trdimo, da je podjetje leta 2009 potegnilo prave poteze, nabavno logistična funkcija pa se je pri tem izkazala kot nezamenljiv člen v podjetju. Zaradi vseh teh spoznanj podjetje nadaljuje z vlaganji v nabavno logistično funkcijo, razvija programsko aplikacijo, ki bi mu omogočila lažje in učinkovitejše delovanje funkcije in povezavo le te z drugimi partnerji v dobavni verigi. Prav tako načrtuje nova vlaganja in razvoj v obliki novih skladiščnih prostorov, s katerimi želi omogočiti lažje delovanje nabavno logistične funkcije v podjetju in njeno boljše servisiranje ostalih funcij v podjetju.

Ključne besede

logistika;globalizacija;upravljanje z zalogami;dobavne verige;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [U. Mlakar]
UDK: 658.7(043.2)
COBISS: 12351772 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 997
Št. prenosov: 79
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Characteristics of stock management in the company AD Vita d. o. o.
Sekundarni povzetek: The logistics as science and functional part of every company is gaining on its importance. Nowadays we can clearly see that companies with well organised logistic systems are more competitive and ready for challenges which globalisation is bringing on daily basis. Those challenges can be taken as problems or as opportunities. And logistics can play crucial role here. Some markets seem to be still far and hard to access, but well developed and independent logistic department, with support of other parts of the company, can open those far and unknown markets to new purchase or sales opportunities, which creates competitive advantage to other companies on the market. At same time management of warehouse and stock has huge impact on financial situation and success of the company. On example of AD Vita d.o.o. I have showed development, importance and functions of purchasing&logistics functions in the company. Through this case I presented system of stock management and financial consequences on company operations. Switch of purchasing home textile (bedding, kitchen and bathrobe textile) from China to Pakistan was great example of quick adaption to market situation, which was a result of general lower purchase power and change in customer’s behaviour. With suppliers on new markets company managed to maintain and expand product portfolio, what was seen in growth of sale and to success of the company. We can clearly say that decisions, made in 2009, were right and purchase&logistic department played here key role. As a result company is investing more in this field, also in software application which will allow easier and more efficient operations inside the company and for better interaction with partners in supply chain. Further investments in new warehouse facilities and software support aim to serve customers quicker and better.
Sekundarne ključne besede: logistics;globalisation;stock management;supply chain management;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: II, 58 str.
ID: 9139786
Priporočena dela:
, delo diplomskega projekta
, magistrsko delo Organizacija in management poslovnih in delovnih sistemov