magistrsko delo Management elektronskega poslovanja
Povzetek
Zagotavljanje ravnotežja med varnostjo v aplikacijah spletnega in mobilnega bančništva ter čim boljšo uporabniško izkušnjo postaja vse težja naloga za ponudnike spletnih in mobilnih bank. Cilj naše naloge je ugotoviti, kakšno mnenje imajo uporabniki o trenutnem stanju, kakšne spremembe si želijo, predvsem pa, kako trenutni varnostni elementi, ki jih uporabljajo, vplivajo na njihovo uporabniško izkušnjo. Preveriti smo želeli tudi, kako uporabniki dojemajo varnost in kakšen odnos imajo do nje. Poleg vidika uporabnikov smo želeli preveriti tudi vidik ljudi, ki se s spletnim in mobilnim bančništvom ukvarjajo poslovno, s tem pa krojijo usodo spletnega in mobilnega bančništva v Sloveniji.
Podatke uporabnikov smo zbrali s spletno anketo med uporabniki 13 bank v Sloveniji in jih analizirali s statističnimi metodami. Rezultati kažejo, da je mobilno bančništvo v Sloveniji še vedno malo uporabljena oblika bančništva. Varnost je uporabnikom najpomembnejši element v spletnem ali mobilnem bančništvu, blizu pa ji sledi zanesljivost. Naši rezultati kažejo, da je uporabnikom v Sloveniji uporabniška izkušnja sicer manj pomembna kot pa varnost, vendar si nedvomno želijo imeti čim lažje uporabne produkte.
Mnenja strokovnjakov na področju spletnega in mobilnega bančništva o vplivu varnostnih elementov na uporabniško izkušnjo smo zbrali na podlagi intervjujev, da bi preverili njihov odziv na rezultate naše raziskave. Njihova mnenja so precej podobna mnenjem uporabnikov, večinoma pa jih rezultati raziskave niso presenetili.
Ključne besede
spletno bančništvo;mobilno bančništvo;varnostni elementi;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede |
Založnik: |
[A. Svilar] |
UDK: |
004.4 |
COBISS: |
7649043
|
Št. ogledov: |
997 |
Št. prenosov: |
93 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Influence of security Elements on user experience with e-banking |
Sekundarni povzetek: |
Maintaining balance between security and a positive user experience in mobile and internet banking is becoming increasingly difficult for mobile and internet banking providers. The goal of our research is to collect and analyse user opinions about the current situation, the kind of changes they want, how users perceive security and how they relate to it, but mainly how the authentication methods they are impacting their user experience. In addition to the user aspect, we also wanted to gain insight from the people that professionally work in mobile and internet banking and as such have influence on the development and implementation of mobile and internet banking in Slovenia.
Data was collected using an online survey among the users of 13 Slovenian banks, and statistical methods were used to analyse the data collected. The results of our research indicate that the level of mobile banking use in Slovenia is still relatively low. Although users in Slovenia regard security as the most important element in mobile or internet banking and find user experience less important, they definitely want products that are easy to use.
Using structured interviews, we collected opinions of experts in internet and mobile banking about the impact of the application of security elements on users’ experience. Their opinions were mostly rather similar to the opinions of the users, and the results of our study didn’t surprise them. |
Sekundarne ključne besede: |
Internet banking;mobile banking;security features;security;usability.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za organizacijske vede |
Strani: |
52 f., pril. |
ID: |
9140009 |