Povzetek

Background/Purpose: Maintaining a balance between security and a positive user experience in mobile and Internet banking is becoming increasingly difficult for the providers of banking services. The goal of our research is to analyse user opinions about the current situation: how users perceive security and how the authentication methods they are using affect user experience. Methodology: Data were collected using an online survey among the users of 15 banks operating in Slovenia, and statistical methods were applied to analyse them. Results of the users’ study were evaluated and commented by a limited number of interviewed banking security experts. Results: The results indicate that the use of mobile banking in Slovenia is relatively low, as only 30 percent of respondents use mobile banking along with Internet banking. Slovenian users perceive security to be the most important factor in mobile and online banking, closely followed by reliability. We also verified whether the users knew which authentication methods they were using: 69% of respondents selected the correct authentication method. The opinion of 88% of respondents was that authentication methods do not limit them when using mobile and Internet banking. Results of the study of user’s opinions did not surprise the experts, although experts’ views about the balance between security and usability diverged considerably. Conclusion: Our results indicate that, in Slovenia, users of the Internet and mobile banking services regard security to be the most important element in mobile or Internet banking and find user experience less important while they absolutely do want products that are easy to use.

Ključne besede

internet banking;mobile banking;security;user experience;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
UDK: 004.738.5
COBISS: 7864339 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-5454
Matična publikacija: Organizacija
Št. ogledov: 1243
Št. prenosov: 337
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Vpliv varnostnih elementov na delo s spletnimi in mobilnimi bankami
Sekundarni povzetek: Ozadje in namen: Zagotavljanje ravnotežja med varnostjo v aplikacijah spletnega in mobilnega bančništva ter čim boljšo uporabniško izkušnjo postaja vse težja naloga za ponudnike spletnih in mobilnih bank. Cilj naše raziskave je ugotoviti kakšno mnenje imajo uporabniki o trenutnem stanju, predvsem kako trenutni varnostni elementi, ki jih upo­rabljajo, vplivajo na njihovo uporabniško izkušnjo. Metodologija: Podatke smo zbrali s spletno anketo med uporabniki 13 bank v Sloveniji in jih analizirali s statističnimi metodami. Rezultate študije med uporabnikov je analiziralo manjše število strokovnjakov na področju varnosti elek­tronskega bančništva. Rezultati: Rezultati kažejo, da je mobilno bančništvo v Sloveniji še vedno relativno malo uporabljena oblika bančništ­va, saj ga uporablja le blizu 30% uporabnikov spletnega bančništva. Varnost je uporabnikom najpomembnejši el­ement v spletnem ali mobilnem bančništvu, blizu pa ji sledi zanesljivost. Preverili smo tudi, koliko uporabniki vedo katere varnostne elemente uporabljajo banke s katerimi poslujejo. Skoraj 69%vprašanih je izbralo pravilen varnostni element. Kar 88% vprašanih pa je mnenja, da jih ti varnostni elementi pri delu ne ovirajo. Poleg raziskave z uporabniki smo v intervjujih za mnenje povprašali tudi strokovnjake s tega področja. Tudi strokovnjaki so v povprečju varnost postavili na prvo mesto, ob boku z uporabnostjo, vendar so mnenja posameznikov zelo raznolika. Rezultati raziskave mnenj uporabnikov strokovnjake niso presenetili. Zaključek: Kaže, da je v Sloveniji uporabnikom najpomembnejša varnost, uporabniška izkušnja pa je manj pomem­bna, čeprav si nedvomno želijo imeti čim lažje uporabne produkte.
Sekundarne ključne besede: spletno bančništvo;mobilno bančništvo;varnost;uporabniška izkušnja;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 251-261
Letnik: ǂVol. ǂ49
Zvezek: ǂno. ǂ4
Čas izdaje: nov. 2016
DOI: 10.1515/orga-2016-0022
ID: 9599692
Priporočena dela:
, magistrsko delo Management elektronskega poslovanja
, razvoj elektronskega poslovanja