magistrsko delo
Povzetek
Magistrsko delo z naslovom Vloga vzgojitelja in pomočnika vzgojitelja v bralnem razvoju mladega bralca/predšolskega otroka je empirično delo. Namen dela je raziskati vlogo vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev v bralnem razvoju predšolskih otrok, ugotoviti, kakšen vpliv imajo na družinsko branje, ali s svojim delom otrokom nudijo zadostno spodbudno okolje in ali otrokom predstavljajo bralni vzor. V teoretičnem delu smo tako najprej osvetlili delo vzgojiteljev in pomočnikov vzgojiteljev, ki vpliva na bralni razvoj predšolskih otrok, definirali pojme tega področja in navedli uradne dokumente, ki v Sloveniji določajo oziroma opredeljujejo bralno pismenost na področju vzgoje in izobraževanja, natančneje predšolske vzgoje. V empiričnem delu smo s pomočjo raziskave, ki smo jo opravili med vzgojitelji in pomočniki vzgojiteljev predšolskih otrok iz javnih vzgojno-izobraževalnih zavodov na območju severovzhodnega dela Slovenije ugotovili, da predstavljajo tako vzgojitelji kot tudi pomočniki vzgojiteljev pozitiven bralni vzor, da s svojim delom pomembno vplivajo na bralni razvoj predšolskih otrok, na družinsko branje vplivajo s projekti spodbujanja branja, najpogosteje s projekti v vrtcu in Predšolsko bralno značko oz. Bralnim nahrbtnikom.
Ključne besede
magistrska dela;bralna pismenost;družinska pismenost;pomočnik vzgojitelja;predšolski otroci;vzgojitelji;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[B. Cvetko] |
UDK: |
373.2.016:028(043.2) |
COBISS: |
22525960
|
Št. ogledov: |
1344 |
Št. prenosov: |
221 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The Role of a Preschool Teacher and his/her Assistant in the Reading Development of a Young Reader/Preschool Child |
Sekundarni povzetek: |
Master's thesis entitled The Role of a Preschool Teacher and his/her Assistant in the Reading Development of a Young Reader/Preschool Child is an empirical work. The purpose of this work is to research the role of preschool teachers and preschool teacher assistants in the reading development of preschool children - to establish how they affect reading in the family; to determine if they provide an encouraging environment for the children with their work; and to ascertain if they set a reading example for the children. In the theoretical part, we defined the work of preschool teachers and preschool teacher assistants which affects the reading development of preschool children, analysed the terminology used in this field, and stated the official documents which define reading literacy in the educational process, specifically in preschool education. In the empirical part, we presented the research we conducted among preschool teachers and preschool teacher assistants at public educational institutions in Northeast Slovenia and our findings which show that both set a positive reading example, importantly affect reading development of preschool children with their work, and influence reading in the family with reading promotion projects, most often with preschool projects and the Preschool Reading Badge. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;reading literacy;family reading;preschool teacher assistant;preschool children;preschool teachers; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti, Oddelek za pedagogiko |
Strani: |
IV, 123 f., 4 f. pril. |
ID: |
9154699 |