diplomsko delo
Darinka Petrina (Avtor), Janez Jamšek (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu je predstavljen pomen rabe obnovljivih virov, predvsem sončne energije, ki so ključni za našo prihodnost. Nekateri načini izkoriščanja sončne energije (s sončnimi celicami) so zelo dobro uveljavljeni in posledično tudi vključeni v učni načrt tehnike in tehnologije, drugi, kot so na primer toplotni sprejemniki sončne energije, pa jim ne posvečamo dovolj pozornosti navkljub njihovi razširjenosti, uporabnosti in okolju prijazni tehnologiji. Zato želimo v diplomskem delu predstaviti izkoriščanje sončne energije v okviru tehniškega izobraževanja. V ta namen je najprej predstavljena izdelava ploščatega in vakuumskega modela sprejemnika sončne energije z vso potrebno tehniško in tehnološko dokumentacijo. V nadaljevanju pa je predstavljen predlog učne priprave za tehniški dan za 9. razred devetletne osnovne šole na tematiko sprejemniki sončne energije z uporabo induktivne metode poučevanja. Tekom tehniškega dne učenci izdelajo model ploščatega oziroma vakuumskega sprejemnika sončne energije, ga povežejo v solarni sistem ter preizkusijo njegovo delovanje. Učenci so aktivno vključeni v proces, učitelj pa jih po potrebi usmerja ter jim nudi pomoč. Temeljni cilj predlaganega tehniškega dne je, da učenci spoznajo, kako s sprejemniki sončne energije izkoriščamo sončno energijo in s primerjavo različnih tipov sprejemnika sončne energije spoznajo razliko v učinkovitosti ter tako upravičijo naprednejšo tehnologijo.

Ključne besede

tehnika in tehnologija;tehniški dan;obnovljivi viri energije;sončna energija;učenje z vodenim odkrivanjem;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [D. Petrina]
UDK: 62:373.3(043.2)
COBISS: 11122249 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 885
Št. prenosov: 141
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Solar thermal collectors at design and technology activity days
Sekundarni povzetek: Thesis encompases usage of renewable resources of energy, especially solar energy, which is essential for our future. On one hand, certain ways of exploiting solar energy (with solar cells) have been well established and is included in the Design and technology curriculum, on the other hand however, solar thermal collectors have not been recognized enough in spite of their distribution, applicability and environmentally friendly technology. Consequently thesis emphasizes the usage of solar energy within technology classes. For this purpose it describes the process of making flat and vacuum solar thermal collector model with all necessary technical and technological documentation. In addition to that, a proposed lesson plan for a Design and technology activity day – solar thermal collectors using inductive teaching method for the 9th grade pupils in primary school - is included. During the Design and technology activity day pupils make a model of flat or vacuum solar thermal collector, assemble it in the solar thermal system and test its function. Pupils are actively participating in the process while teacher has a role of a mentor. The main aim of the proposed Design and technology activity day is to show the pupils how to use solar energy by solar thermal collectors and how to determine the difference of solar thermal collectors efficiency. Aiming at the end goal pupils to be able to choose the more suitable advanced technology.
Sekundarne ključne besede: primary school;engineering;osnovna šola;tehnika;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Matematika - tehnika
Strani: IV, 73 str., LXXI
ID: 9165376
Priporočena dela:
, magistrsko delo magistrskega študijskega programa II. stopnje Strojništvo
, diplomsko delo Visokošolskega strokovnega študijskega programa I. stopnje Strojništvo