diplomsko delo
Katja Krejan (Avtor), Andrej Brumen-Čop (Mentor), Uršula Podobnik (Komentor)

Povzetek

Diplomsko delo, ki je pred tabo, dragi bralec, govori o spreminjajočem se svetu in o umetnosti, prebivajoči v njem. Edina stalnica v tem hitrem svetu je otroška risba, neobremenjena in svobodna ter neokrnjena v lepoti svojega izraza. Ta risba je bila nekoč last vseh nas, še preden smo se začeli zavedati samih sebe in sveta, v katerem živimo. Čistost izraza in nedotaknjena kreativnost, izhajajoča iz prvinskosti nezavednega, je z našim razvojem zbledela in če si to še tako želimo, je v vsej njeni mogočnosti nikoli ne moremo priklicati nazaj. Pisanje je usmerjeno v raziskovanje otroške risbe in njenega razvoja. Ta poteka v zaporednih fazah glede na otrokovo starost. Fazam je prilagojen likovni izraz, edinstven v vsakem obdobju posebej. Nadalje sem pisanje usmerila k ljudem, ki jim je bila otroška risba še posebej ljuba. Govorim o umetnikih modernizma, ki so posegali po otroškem likovnem izrazu in so ga nekateri želeli priklicati nazaj. Z obravnavo posameznih avtorjev in gibanj želim poudariti pomembnost otroškega likovnega izraza v razvoju moderne umetnosti. Na samem začetku pa bom spregovorila o svoji drugi ljubezni – ilustraciji. Ta napaja otrokovo domišljijo in je prvi otrokov stik z likovno umetnostjo. Prav tako kot vsa druga likovna dela je tudi ilustracija avtorska pripoved in če jo osamimo od pisane besede in ohranimo le likovno senzacijo, se pred našimi očmi prikažejo slike in risbe zmožne samostojnega pripovedovanja zgodb skozi estetsko oblikovane podobe v njej. Ilustracija je prav tako izhodišče pedagoškega in praktičnega dela. Slednji je skupek naklonjenosti otroški risbi na eni in ilustraciji na drugi strani.

Ključne besede

otroška risba;razvojne stopnje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [K. Krejan]
UDK: 159.922.74(043.2)
COBISS: 11140169 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1019
Št. prenosov: 190
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Children's drawings as a starting point fot illustration
Sekundarni povzetek: Dear reader, the graduate thesis you are about to read concerns the changing world and the art existing in it. The only constant in this rapidly moving world is children's drawings – untroubled, free and with the beauty of expression intact. A long time ago, before we became aware of ourselves and everything around us, we all possessed the ability for such drawing. The purity of expression and the intact creativity, arising primarily from the subconscious, faded away as we grew up. No matter how hard we try, we can never bring it back in all its greatness. In my thesis, I explore child drawing and its development. Drawing develops in stages, depending on a child's age. These stages are characterised by specific visual art expression that is unique to every period. I also focus on people who were particularly fond of children's drawings, namely modernist artists. They sought to apply child art expression, with some of them trying to revive it. By presenting specific artists and movements I point out the significance of child art for the evolution of modern art. The very beginning of the thesis touches on my other great love – illustration. It is illustration that sparks children's imagination and is their first contact with the fine arts. Like any other visual artwork, illustration represents an artist's narrative. If we separate it from the written word and only retain the visual sensation, we can behold pictures and drawings capable of narrating their own stories through aesthetically designed images. Illustration is also the basis for my educational and practical work. In the latter, I combine children's drawings and illustration.
Sekundarne ključne besede: illustration;drawing;child;ilustracija;risanje;otrok;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Likovna pedagogika
Strani: II, 63 str.
ID: 9166718