diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo se ukvarja z interpretacijo rekonstrukcije Tržaškega konstruktivističnega ambienta, v slovenskem kontekstu edinstvenega avantgardnega umetniškega dela s konca dvajsetih let 20. stoletja. Moderna galerija Ljubljana, kjer je rekonstrukcija razstavljena, tega dela ne interpretira ne na licu mesta ne v svojem vodniku po razstavi, čeprav se je v stroki uveljavil postmodernistični pogled na stik gledalca z umetnino, po katerem je interpretacija za polnejše dojemanje muzejskega oziroma galerijskega eksponata nujna – po možnosti taka, ki je prilagojena interpretativni skupini (zlasti njenemu kulturnemu kapitalu). V diplomskem delu sem skušala zasnovati koncept za interpretacijo Tržaškega konstruktivističnega ambienta dijakom. Pri tem sem upoštevala, da mora učitelj dosegati kurikularne cilje (vsebine se najbolj skladajo z Umetnostno zgodovino kot maturitetnim predmetom v gimnaziji), hkrati pa želi pri neposrednem stiku v galeriji doseči predvsem, da dijaki umetniško delo doživijo – se osebno srečajo z njim. V skladu s sodobnim razumevanjem učenja in interpretacije umetniškega dela je interpretacija zasnovana kot odprta in dialoška, a nikakor povsem poljubna, pač pa usmerjena z inherentnimi likovnimi oziroma umetnostnimi dejstvi in kontekstom, v katerem je nastala.
Ključne besede
Tržaška konstruktivistična skupina;Avgust Černigoj;Eduard Stepančič;muzejska pedagogika;konstruktivizem;slovenska zgodovinska avantgarda;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[P. Županič] |
UDK: |
069(497.4)(043.2) |
COBISS: |
11174729
|
Št. ogledov: |
638 |
Št. prenosov: |
117 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Interpretation of reconstruction of Trieste constructivist cabinet in Ljubljana Museum of modern art |
Sekundarni povzetek: |
The thesis deals with the interpretation of the reconstruction of the Trieste Constructivist Cabinet, a singular Slovene avant-garde work of art from the late 1920s. The Museum of Modern Art in Ljubljana as the institution exhibiting the reconstruction does not offer any interpretation of the work next to the exhibit itself nor in the exhibition guide, in spite of the museum field nowadays largely subscribing to the postmodern notion of the relationship between the viewer and the artwork, according to which an interpretation – tailored to the interpreting public (particularly its cultural capital) if at all possible – is a necessary condition for the viewer to gain any meaningful insight into the exhibit. The thesis attempts to establish a concept for the interpretation of the Trieste Constructivist Cabinet for high school students, acknowledging that the teacher providing the interpretation has to achieve their curricular objectives (in this particular case, the objectives are those of Art History as a high-school matura subject) and at the same time use the direct contact between their students and the artwork to help the students actually experience the work and personally engage with it. In accordance with the modern understanding of teaching and art interpretation, the interpretation is conceived as an open dialogue, not at all arbitrary, but rather guided by inherent artistic features and the context in which the work was created. |
Sekundarne ključne besede: |
art;umetnost; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Likovna pedagogika |
Strani: |
121 str., [4] str. pril. |
ID: |
9171025 |