diplomsko delo

Povzetek

Likovno področje arhitekturnega oblikovanja je eno izmed najbolj zapostavljenih likovnih področij. Z našo raziskavo smo želeli ugotoviti, kaj se pri učnih urah omenjenega področja dogaja in kako so realizirane vsebine le-tega. V teoretičnem delu smo predstavili šolski predmet Likovna umetnost in zapisali splošne cilje, ki so zapisani v učnem načrtu. Predstavili smo prostor in njegovo opredelitev. Predstavili smo področje arhitekturnega oblikovanja in preverili, kako se je razvijalo skozi zgodovino. Opisali smo likovna področja, likovne tehnike, materiale in orodja ter likovne teme in motive. Poleg tega smo opisali učne oblike in metode dela, kjer smo večji poudarek namenili metodam, ki jih uporabljamo pri poučevanju arhitekturnega oblikovanja. Izpostavili smo izkušenjsko učenje arhitekturnega oblikovanja in preverili možnost večje prepoznavnosti tega področja s strani vzgoje in izobraževanja. V empiričnem delu smo s študijo primera želeli ugotoviti, kako učitelji razrednega pouka v petem razredu načrtujejo in izvedejo učno uro arhitekturnega oblikovanja, katere materiale in učne medije uporabljajo ter kako razvijajo likovne pojme. V raziskavo smo vključili šest učiteljev različnih šol. Podatke smo zbirali z neposrednim opazovanjem in fotografiranjem ter jih analizirali. Ugotovitve so pokazale, da imajo učitelji težave z razločevanjem posameznih likovnih področij. Da so metode in oblike dela večkrat neprimerne, kar se odraža na uspešnosti likovnega izražanja učencev.

Ključne besede

diplomska dela;likovna umetnost;prostor;arhitekturno oblikovanje;učni načrt;izkušenjsko učenje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Obrenovič Ovčar]
UDK: 159.953.5:73(043.2)
COBISS: 22637064 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1227
Št. prenosov: 109
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Architectural designig in the fifth grade of primary school
Sekundarni povzetek: Architectural design is one of the most neglected areas of art. In our research we wanted to evaluate the amount of school lessons dealing with this topic. The theoretical part presents art as a school subject and we explained the general objectives that are set out in the curriculum. We also defined the area where lessons are performed and described the history of architectural design. We presented different artistic fields, painting techniques, materials and tools, and artistic themes and motifs. In addition, we described teaching methods, where we placed more emphasis on methods that are used in the teaching of architectural design. We highlighted experiential learning of architectural design and explored the possibility of increasing the importance of this area in everyday education. In the empirical part we presented a case study to determine how a class teacher in the fifth grade can plan and perform a lessons of architectural design. We also described all the learning materials used to develop the lesson. The study included six teachers from different schools. Data were collected and analysed through direct observation and photography. The findings showed that teachers have problems with distinguishing different artistic disciplines. The methods and forms of work are often inappropriate, and this is reflected in the performance of pupils' artistic expression.
Sekundarne ključne besede: theses;art;space;architectural design;curriculum;experiential learning;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 65 f.
ID: 9171644