magistrsko delo

Povzetek

Pojem abstrakcija še vedno ostaja marsikdaj zagonetka v razumevanju likovne umetnosti. Čeprav je pojem težje razumljiv, igra pri likovnem ustvarjanju in v umetnostni zgodovini pomembno vlogo. Ravno abstraktno slikanje je eden ključnih elementov, ki je popeljal umetnost korak dlje. Umetnik z abstraktnim slikanjem izraža svoja občutja in pogled na njegov notranji svet ter dogajanje okoli njega. Marsikateri umetnik prek realističnih podob in oblik tega ne more tako uspešno upodobiti, kakor lahko to stori z uporabo abstrahiranih oblik ali s čisto abstrakcijo. Z abstraktnim slikanjem pa se srečajo tudi dijaki v prvem letniku gimnazije. Za seboj imajo že nekaj osnovnošolskega znanja iz likovne umetnosti, vendar ne moremo vedeti, koliko je dejansko osvojenega za razumevanje abstraktnega slikanja. Iz moje strasti po ustvarjanju z abstraktnim slikanjem in s fotografijo se mi je porodila ideja o združitvi teh dveh medijev. Želja je, da se s pomočjo tega dijakom na bolj jasen in neposreden način razloži pojem abstrakcija. Magistrsko delo je zasnovano na podlagi te ideje. V teoretičnem delu pišem o zgodovini in določenih smereh abstraktnega slikanja. V nadaljevanju na kratko opišem nastanek in uporabo fotografije v zgodovini, natančneje v drugi polovici 19. stoletja in v 20. stoletju. Po razjasnitvi dveh glavnih pojmov sledi glavna tema, in sicer združevanje fotografije in slikanja. Tukaj omenim umetnike 20. stoletja, ki so uporabljali kombinacijo teh dveh medijev. Opisujem, na kakšen način so združili fotografijo in slikanje ter kakšen učinek so s tem dosegli. Iz te teme se nato navežem na lastno raziskovanje, kjer iščem različne načine združevanja teh dveh medijev. Vse osvojeno znanje iz teorije in praktičnega raziskovanja sem preizkusila tudi v šoli, kjer sem izvedla akcijsko raziskavo. V raziskavi sem predstavila in preizkusila razumevanje pojma abstrakcija med srednješolci. Nastali so zanimivi in domiselno izdelani likovni izdelki.

Ključne besede

filozofija umetnosti;filozofija edukacije;zgodovina likovne vzgoje;cilji likovne vzgoje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [E. Razpet]
UDK: 75.038(043.2)
COBISS: 11332425 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 740
Št. prenosov: 169
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The agglomeration of oaunting and photograph as way to understanding of abstraction
Sekundarni povzetek: The meaning of the word abstract remains a mystery in understanding visual arts. Even though the term is hard to understand, it plays an important role in visual arts and art history. One of the key elements is abstract painting, which took art a step further. Through the use of abstract art the artist expresses his own feelings, reveals his inner world and happenings around him. Many artists cannot depict all of this through realistic images and shapes as efficiently as they can with the use of abstract shapes or pure abstraction. Abstract painting is also part of the curriculum in the first year of high school. Pupils have gained some knowledge of visual arts already in the elementary school but it is hard to assess how much or if it is enough in order to actually understand abstract painting. From my passion for abstract painting and photography a new idea of combining the two together was born. It is my wish that with this creative strategy, pupils get a clearer and more direct explanation for the concept of abstraction. My thesis is based on those ideas. I write about history of abstract painting in the theoretical part, where I mention specific branches of it. Furthermore I also briefly describe the origin of photography and the use of it throughout history, more exact in the second half of 19th and 20th century. After the explanation of the two main terms, the main theme on combining photography and painting follows, where I also mention artists from the 20th century, who used the combination of these two media. I describe how they combined photography and painting and the effects they achieved. After this topic my own research follows, where I searched for different ways to combine these two media. Lastly I used all my obtained knowledge from the theoretical and practical research in the school, where I carried out a research on how to introduce the concept of abstraction, during which many interesting and ingenious paintings were made.
Sekundarne ključne besede: primary education;art education;osnovnošolski pouk;likovna vzgoja;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Likovna pedagogika
Strani: V, 98 str.
ID: 9227399