diplomsko delo
Povzetek
V tiskanih medijih bi se naj uresničeval novinarski diskurz, toda kriza novinarske identitete se danes kaže v oddaljevanju novinarske prakse od normativnega modela, kar dokažemo že v začetku diplomskega dela. V podobi novinarskega diskurza se namreč pogosto uresničuje oglaševanje, ki vpliva na medijsko vsebino, saj je omogočen vpliv nad agendami novic, kar spodkopava novinarsko neoporečnost. Namreč medijem ni mogoče zapovedati o čem naj poročajo, novice pa so v tržnem novinarstvu, katerega preučuje diplomsko delo, tako ali tako proizvod, namenjen prodaji, kar le utrjuje status quo. Svojih javnosti ne vidijo več kot cilj, kateremu je namenjeno novinarsko sporočanje, temveč kot sredstvo, katerega pozornost lahko dobro prodajo oglaševalcem. Tako ugotovimo, da je bralec postal „potrošnik“, informacija „proizvod“, naklada pa „trg“. Gre za preprosto verigo izdelek - prodajalec - kupec, pa čeprav mediji proizvajajo na videz neotipljive izdelke - informacije. V nalogi spoznamo, da v novinarstvu prevladuje marketinška oz. tržna logika, ki ovira kvalitetno novinarstvo, saj v praksi to pomeni, da so interesi državljanov pomembni le toliko, kolikor so skladni z interesi medijskih lastnikov in oglaševalcev. Dominantna funkcija je kot spoznamo, prinašati dobiček, ki si je podredila vse druge, saj je logika profita prevladujoča in prav zato se medijski teoretiki vse pogosteje sprašujejo o vlogi tiskanih medijev – časopisov - oz. še posebej brezplačnikov, ki so produkt tržnega novinarstva.
Ključne besede
tržno novinarstvo;oglaševanje;prikrito oglaševanje;brezplačni časopisi;brezplačniki;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko |
Založnik: |
[K. Žuran] |
UDK: |
659.1:070.445(043.2) |
COBISS: |
15883030
|
Št. ogledov: |
8986 |
Št. prenosov: |
188 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Freebies as a media hybrid in the perspection of market journalism |
Sekundarni povzetek: |
Print media like all media are supposed to enable journalistic discourse; however journalistic identity crisis is creating the gap between journalism in practice and the normative model.
In contemporary journalism we can often find advertising agenda setting which is accepted and tolerated. Market driven journalism is far more focused on the product then on the content itself. The reader is no longer seen as the sole recipient of the story but has become a statistic number whose attention is sold to the advertiser through news or feature reporting.
On of the main findings is that the reader has become the consumer, information a product and readership the market. It is a simple chain: product - sales person – buyer, even thought Media tend to generate visually untouchable products – information. In the thesis we come to the conclusion that in journalism the market forces are so strong they obstruct the core values and ethics of journalism. In practice this translates to: the interests of citizens are never as important as the interests of media owners and advertisers. Generating profit is essential for media outlets and the quest for high profits has resulted in loss reputation and value of printed media. Many scholars wonder about the future and meaning of printed media as market driven journalism and free newspapers take centre stage. |
Sekundarne ključne besede: |
market driven journalism;advertising;hidden advertising;free newspapers;freebies; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Medijske komunikacije |
Strani: |
V, 64 f. |
Ključne besede (UDK): |
applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;communication and transport industries;accountancy;business management;public relations;komunikacije in transport;knjigovodstvo;poslovni menedžment;stiki z javnostjo;publicity;information work;public relations;stiki z javnostjo;reklama;publicity;advertising;oglaševanje;science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;newspapers;the press;journalism;časniki;tisk; |
ID: |
998157 |