magistrsko delo
Maja Breznikar (Avtor), Jurij Selan (Mentor)

Povzetek

V magistrskem delu smo se osredotočili na izpostavitev likovnih tehnik, ki so pogosto spregledane pri učnem procesu predmeta likovne umetnosti. Pozornost smo namenili slikanju s svetlobo, s katero lahko spodbudimo razmislek za ustvarjanje izven ustaljenih okvirjev in možnost za razširitev avtentičnosti. Slednje tako tudi pomeni, da za slikanje s svetlobo ne potrebujemo fotografskega aparata, kar označujemo za eksperimentalne fotografske postopke. S temi postopki lahko učenci izkoristijo dolge ekspozicije in sledijo svetlobnim virom ter premišljeno snujejo celotno kompozicijo. Omenjen način tako tudi omogoča učencem, da lahko razmislijo o kompoziciji in o gibanju ter tudi o času kot elementu umetniškega izraza. Eksperimentalni ali alternativni fotografski postopki omogočajo, da lahko učenci neposredno postavijo predmete na slikovno površino in jih nato izpostavijo spektru sončne svetlobe. Torej gre pri nekaterih postopkih za izpostavitev UV svetlobnemu sevanju. Posledica omenjenega so silhuete izbranih predmetov, torej te tehnike spodbujajo k razmisleku o negativnem prostoru in o odtisu svetlobe. Fotografija kot umetniška praksa je mnogokrat spregledana pri pouku, njena vključitev pa pomaga pri spoznavanju kompozicije in s tem tudi svetlo-temnega kontrasta. Obravnavati bi jo morali kot enakovredno ostalim umetniškim praksam: slikarstvu, kiparstvu, grafiki in arhitekturi ter oblikovanju, ki prednjačijo pred fotografijo v šolskem prostoru. Raziskovanje izbrane tematike bo prispevalo k boljšemu razumevanju potencialov integracije tehnologije namesto tradicionalnih materialov v likovno-pedagoško prakso. Slednje omogoča tudi razvoj smernic za likovne pedagoge, in sicer kako najbolje izkoristiti integracijo tega pri poučevanju.

Ključne besede

fotografija;kopija;cianotipija;svetloba;eksperimentalna fotografija;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Breznikar]
UDK: 77(043.2)
COBISS: 241362691 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 85
Št. prenosov: 21
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Integration of experimental photographic processes into the teaching of fine arts
Sekundarni povzetek: In the master's thesis, we focused on highlighting artistic techniques that are often overlooked in the teaching process of visual arts. We paid particular attention to light painting, which encourages thinking outside the conventional framework and expands the possibilities for authenticity. This also means that light painting does not always require a camera, as it falls under experimental photographic processes. These processes share common characteristics: they allow learners to utilize long exposures, follow light sources, and thoughtfully construct the entire composition. This approach enables students to reflect on composition, movement, and time as elements of artistic expression. Experimental or alternative photographic techniques allow students to directly place objects onto a surface and expose them to the spectrum of sunlight. Some of these techniques involve exposure to UV light, resulting in silhouettes of selected objects. Such techniques encourage a reflection on the negative space and the imprint of light. Photography as artistic practice is often overlooked in education, yet its inclusion contributes to a deeper understanding of the composition and the contrast between light and dark. It should be regarded as equally important as other artistic disciplines, such as painting, sculpture, printmaking, architecture, and design, which traditionally take precedence in the school curricula. Exploring this topic will contribute to a better understanding of the potential for integrating technology and non-traditional materials into art education. This, in turn, allows to develop the guidelines for art educators on how to best utilize such integration in teaching.
Sekundarne ključne besede: photography;copy;cyanotype;light;experimental photography;Fotografija;Likovna vzgoja in izobraževanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Likovna pedagogika
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (VII, 92 str.))
ID: 26712152