diplomsko delo
Povzetek
Konstruktivistično naravnana didaktična strategija raziskovalno delo pri predmetu spoznavanje okolja predstavlja učni proces, ki je usmerjen v učenca. Učenec je pri tem učnem procesu aktiven in spoznava pojave in pojme z izkušnjami. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo definirali pojem konstruktivizem, predstavili pomen konstruktivizma v učenju in poučevanju, opredelili vlogo učitelja in učenca v konstruktivistično naravnanem pouku, ter opisali kako se predmet spoznavanje okolja odraža v konstruktivistični luči in našteli vrste konstruktivistično naravnanih didaktičnih strategij ter te na kratko opisali in predstavili. V praktičnem delu smo opisali in predstavili raziskovalno delo v sklopu treh učnih ur pri predmetu spoznavanje okolja na temo Živali na vrtu v 3. razredu osnovne šole z 18 učenci. Ugotovitve so pokazale pozitivne posledice raziskovalnega dela skozi učni proces, in sicer učenci so ob raziskovalnem delu vključili vse možne receptorje zaznavanja, šolsko raziskovanje je učence notranje motiviralo ter pri tovrstni konstruktivistični didaktični strategiji so učenci razvijali opazovanje in formuliranje vprašanj. Ob raziskovalnem delu so bili učenci iznajdljivi v problemskih okoliščinah ter spodbujeni k samostojnemu opazovanju in raziskovanju. Potek raziskovalnega dela je bil dokumentiran z videoposnetki vseh treh učnih ur.
Ključne besede
raziskovalno delo;učni proces;spoznavanje okolja;osnovne šole;učenci;učitelji;konstruktivizem;učne strategije;poučevanje;živali;vrtovi;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2012 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[N. Markuš] |
UDK: |
37(043.2) |
COBISS: |
19466760
|
Št. ogledov: |
3316 |
Št. prenosov: |
457 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
RESEARCH INSTRUCTION IN THE THIRD GRADE OF ELEMENTARY SCHOOL BY ENVIRONMENTAL EDUCATION |
Sekundarni povzetek: |
Constructivist-orientated teaching research instruction in the third grade of elementary school by environmental education presents a learning process which focuses on the student. In these lessons, the student is active and learns phenomena and concepts through experiences. The diploma consists of a theory part and a practical part. In the theory part of the diploma, we define the concept of constructivism, present the importance of constructivism in teaching and learning, identify the role of teacher and learner in a constructivist-orientated classroom, describe how the subject environment education is reflected in a constructivist light, and list the types of constructivist-orientated teaching strategies which are briefly described and presented. In the practical part of the diploma, we describe and present research instruction in three hours of teaching in the subject of environmental sciences on the theme of "Animals in the Garden" in the third grade of primary school with 18 students. The findings showed positive effects of research instruction through the learning process. In research instruction, students incorporated all possible receptors of perception, academic research internally motivated the students, and in this type of constructivist teaching strategy, students developed observation and formulation of questions. During the research the students were resourceful in problem situations and encouraged in independent observation and research. The research instruction was documented with video recordings of all three lesson hours. |
Sekundarne ključne besede: |
Constructivism;constructivist-orientated strategies;research instruction;subjects of the environment;the third grade of elementary school;Animals in the Garden.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
110 f., [7] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk; |
ID: |
1026767 |