diplomsko delo
Asja Jež (Avtor), Matjaž Duh (Mentor), Katja Udir Mišič (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu smo z deskriptivno metodo teoretično preučili kaj je tržna znamka, kateri so njeni sestavni deli, kaj je logotip, kaj je identiteta tržne znamke in identifikacija potrošnika s tržno znamko, kakšen je proces identifikacije potrošnika z njo in kakšna je vloga logotipa v tem procesu. Izbrali smo 5 logotipov vodilnih tržnih znamk na področju športa, na podlagi katerih smo sestavili anketo s trditvami, ki so jih anketiranci ocenjevali z Likertovo lestvico strinjanja oziroma nestrinjanja s stopnjami 1–5. Z analizo podatkov smo v empričnem delu ugotavljali, ali se anketiranci identificirajo z logotipom izbrane tržne znamke ter kakšen je vpliv identifikacije z zaznano funkcionalno, čustveno in estetsko dimenzijo logotipa. Ugotovili smo, da je vloga logotipa v okviru tržne znamke ključnega pomena, saj vpliva na njeno interpretacijo in veča njeno prepoznavnost. Proces identifikacije potrošnika s tržnimi znamkami je psihološki proces, ki se zgodi kadar je (željena) samopodoba potrošnika skladna s podobo tržne znamke. Glede na pridobljene podatke izmed treh dimenzij zaznavanja logotipa tržne znamke (funkcionalne, čustvene in estetske) izstopa estetska vrednost logotipa tržne znamke.Ugotovili smo, da je vloga logotipa v okviru tržne znamke ključnega pomena, saj veča njeno prepoznavnost in vpliva na interpretacijo tržne znamke. Proces identifikacije potrošnika s tržnimi znamkami je psihološki proces, ki se zgodi kadar je (željena) samopodoba potrošnika skladna s podobo tržne znamke. Glede na pridobljene podatke pa izmed treh dimenzij (funkcionalna, čustvena in estetska vrednost) zaznavanja logotipa tržne znamke izstopa estetska vrednost logotipa tržne znamke.

Ključne besede

logotipi;tržne znamke;proces identifikacije;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: A. Jež
UDK: 659.126(043.2)
COBISS: 21024534 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1949
Št. prenosov: 88
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The role of logotype in the process of identification with brand
Sekundarni povzetek: The thesis consists of determining the meaning of a brand in theory, defining its elemental parts, explaining logo, what is the process of identification with a brand and what is the role of the logo within the process of identification with the brand with descriptive method. We selected 5 logos of the leading brands on global market in the field of sport, on the basis of which we constructed the survey using Likert scale with numbers from 1–5, where respondents decided whether they agree or disagree with our claims. With the analysis of the data we have gathered in empirical part of the thesis, we investigated whether the respondents identify with the selected logotypes of sport brands and what is the impact of identification with a perceived functional, emotional and aesthetic dimensions of the logo. We found that the role of the logo in the context of the market brands is of crucial importance, because it is increasing its visibility and impacts the interpretation of the market brands. The process of identification of the consumer with a brand is the psychological process that happens when self-image of the consumer is consistent with the percieved image of the brand. According to the data we collected, aestethic value of logo stands out among the three dimensions (functional, emotional and aestethic value) of percieved value of brand logo.
Sekundarne ključne besede: logotype;brand;process of identification;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Medijske komunikacije
Strani: V, 53 f., IX pril.
ID: 10862768