zaključno delo
Povzetek
Govor je pomembno področje otrokovega razvoja, ki se intenzivno razvija v predšolskem obdobju. Predšolsko obdobje zaznamujejo pomembnejši dogodki v otrokovem govoru. Mednje uvrščamo tudi pripovedovanje zgodb. Ob večkratnem pripovedovanju se pri otrocih razvija govorna kompetentnost in njihova govorna ustvarjalnost. Namen diplomskega dela je ugotoviti, koliko povedi bodo pri pripovedovanju uporabili otroci, koliko bo od tega enostavčnih in sestavljenih povedi. Zanima nas, koliko besed bodo otroci uporabili v vseh povedih, v enostavčnih in sestavljenih povedih, pri tem bomo pozorni na količino tipičnih narečnih in knjižno pogovornih besed. Osredotočili se bomo na dogodke, ki jih bodo otroci domišljijsko dodali, t. i. asociativne dogodke. V zaključnem delu je bila uporabljena deskriptivna metoda raziskovanja. Pridobljeni rezultati so pokazali, da med mlajšimi in starejšimi otroki obstaja razlika v uporabljenih povedih v zgodbi. Dobljeni rezultati so presenetljivi, saj so mlajši otroci zgodbo oblikovali v več povedih kot starejši otroci. Rezultati so pokazali razliko v uporabljenih besedah v posameznih povedih. Večina otrok je v svojo zgodbo vključila asociativne dogodke. Pri tem so nekateri otroci uporabili samo en asociativen dogodek v zgodbi, medtem ko so nekateri otroci zgodbo pretežno sestavili iz asociativnih dogodkov.
Ključne besede
diplomska dela;predšolska vzgoja;pripovedovanje zgodb;predšolski otroci;narečja;asociativni dogodki;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2018 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[M. Golob] |
UDK: |
373.2(043.2):808.543 |
COBISS: |
24190472
|
Št. ogledov: |
631 |
Št. prenosov: |
64 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Quality and quantity aspect in storytelling of children aged 4-5 years |
Sekundarni povzetek: |
Speech is an important area of child's development, which is intensively developed during the pre-school period. Pre-school age is marked by more important events in the child's speech. Among these things is also storytelling. With multiple storytelling, children's language competence and their vocal creativity are developed. The purpose of the thesis is to determine how many sentences will be used in the narration by the children; how many of these will be simple and complex sentences. We are interested in how many words children will use in all sentences, in simple and complex sentences, paying attention to the quantity of typical dialect and literary conversational words. We will focus on the events that children will add imaginary, i. e. associative events. In the final part, the descriptive method of research was used. The results obtained showed that there is a difference in the use of sentences in the story among the younger and older children. The results obtained are surprising, as younger children described the story in more sentences than the older children. The results showed the difference in words used in the individual sentences. Most children included associative events in their story. Here, some children used only one associative event in the story, while some children made the story mainly from associative events. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;storyteilling;pre-school child;sentences;dialect;associative events; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
79 f., [1] f. pril. |
ID: |
10958153 |