magistrsko delo
Lucija Razinger (Avtor), Iztok Tomažič (Mentor)

Povzetek

Kačje pastirje uvrščamo med žuželke, ki so številčno največja skupina živali. Kljub temu da imajo žuželke pogosto negativen prizvok, pa imajo osnovnošolci do kačjih pastirjev precej pozitivna stališča. Poleg že izvedene raziskave o stališčih osnovnošolcev do kačjih pastirjev smo želeli preučiti še, kakšno je njihovo znanje glede na starost, spol, okolje bivanja in pogostost obiskovanja narave. S pomočjo anketnega vprašalnika smo dobili odgovore učencev različnih osnovnih šol, ki smo jih potem analizirali s pomočjo programom SPSS. Ugotovili smo, da se med učenci različnih razredov pojavljajo statistično pomembne razlike v prepoznavanju ličinke kačjih pastirjev. Pojavljajo pa se tudi statistično pomembne razlike v povprečnem številu točk učencev na preizkusu znanja o kačjih pastirjih glede na pogostost obiskovanja narave. V povprečju je bilo največ pravilnih odgovorov znotraj biološke kategorije splošno znanje, najmanj pa znotraj kategorije evolucija. Raziskali smo tudi korelacije, kjer smo ugotovili pozitivno korelacijo med stališči in znanjem osnovnošolcev o kačjih pastirjih in pozitivno korelacijo med naravnanostjo k ohranitvi kačjih pastirjev in številom točk na preizkusu o znanju učencev o kačjih pastirjih.

Ključne besede

kačji pastirji;osnovnošolci;napačne predstave;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Razinger]
UDK: 595.733:373.3(043.2)
COBISS: 21043715 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 364
Št. prenosov: 69
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Elementary students' knowledge about dragonflies
Sekundarni povzetek: Dragonflies are classified in the animal group of insects, which is by far the most numerous group of animals. Although insects often have a negative connotation, lower secondary school students have quite positive attitudes toward dragonflies. In addition to the already conducted research on the attitudes of lower secondary school student's towards dragonflies, we also wanted to examine their knowledge according to their age, gender, place of residence and frequency of nature visits. The questionnaire was delivered to students of different lower secondary schools. The data were then analyzed using SPSS statistical software. We found that there are statistically significant differences in the identification of dragonfly larvae among students of different grades. There are also statistically significant differences in students' achievement scores according to the frequency of visiting the nature. The highest achievement was noted under biological category general knowledge, while the lowest scores were recorded under the biological category evolution. We found a positive correlation between students' attitudes toward dragonflies and their knowledge, and positive correlation between conservation beliefs about dragonflies and score on the test of student's knowledge about dragonflies.
Sekundarne ključne besede: primary education;knowledge;osnovnošolski pouk;znanje;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje biologije in kemije
Strani: 58 str.
ID: 11876367