magistrsko delo
Alja Grašič (Avtor), Saša Jazbec (Mentor), Brigita Strnad (Komentor)

Povzetek

Lehrkräfte mit Kompetenzen aus mehreren Fächern sind heutzutage sehr gefragt. Dieses Erscheinen begründen weitreichende Forschungen, die den fächerübergreifenden Unterricht wie auch das Konzept CLIL (Content and Language Integrated Learning) erforschen (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2015, 2019; Velikonja 2016; Moosbrugger, 2017). Diese Forschungen liefern mehrere positive Resultate. Solche Lernresultate wurden in verschiedenen Forschungen auch am Beispiel vom DaF- und Kunstunterricht vorgestellt (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Diese und andere Forschungen, die für den Fremdsprachenunterricht von Bedeutung sind, befinden sich im ersten Teil dieser Magisterarbeit. Hier ist auch der theoretische Teil, der mit der Kunst und ihrem Einsatz im Unterricht verbunden ist, thematisiert. Somit bildet der erste Teil einen theoretischen Rahmen, der als Basis dieser Magisterarbeit gesehen wird. Weil die positiven Resultate des fächerübergreifenden Unterrichtes, von denen aus dem Ausland berichtet wird, in slowenischen Schulen noch immer eine Neuheit sind (Jazbec & Lovrin, 2015), präsentiert der zweite Teil der Magisterarbeit ein Konzept, das als eine mögliche Lösung dieses Problems gesehen ist. Das Konzept besteht aus Aufgaben und didaktischen Vorschlägen, die für einen fächerübergreifenden DaF- und Kunstunterricht in der Umetnostna galerija Maribor konzipiert wurden. Um die Qualität dieser Aufgaben und der didaktischen Vorschläge noch zu steigern, kommentierten sie verschiedene relevante Profile. Die Analyse der konstruktiven Kommentare führte zur Optimierung des Projektes. Die verbesserten Aufgaben und didaktische Vorschläge wurden im Anhang dieser Magisterarbeit präsentiert.

Ključne besede

Magisterarbeiten;Fächerübergreifender Unterricht;DaF- und Kunstuterricht;Unterricht in einer Galerie;CLIL;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [A. Grašič]
UDK: 811.112.2ʼ243:37.091.3:73/76(043.2)
COBISS: 62641667 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 413
Št. prenosov: 50
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Fächerübergreifender DaF- und Kunstunterricht in einer Galerie
Sekundarni povzetek: Medpredmetno povezovanje prinaša dobre učne rezultate. Ti izhajajo iz predpostavke, da učenke in učenci pri takšnem pouku razvijajo različne kompetence ter se celostno razvijajo na kognitivnem, emocionalnem in afektivnem področju. Takšne učne rezultate potrjujejo tudi številne študije na primeru medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in pouka likovne umetnosti (Kolečáni Lenčová, 2013; Wicke, 2019; Witzigmann, 2019; Badstübner-Kizik und Lay, 2019). Kljub pozitivnim rezultatom iz tujine (Nemčija, Češka, Poljska, Francija, Bolgarija) ostajata koncept CLIL in medpredmetno povezovanje na slovenskih šolah še vedno novost (Jazbec & Lovrin, 2015). To potrjuje izvajanje medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in likovne umetnosti, kjer je delo z umetninami obravnavano le v kontekstu motivacije za spodbujanje komunikacije ali za vpeljevanje domnev pri učenkah ter učencih. Pri takšnem pouku manjkajo diskusija o vizualnih vtisih, tematiziranje interpretacij in metodike za obravnavo ter razumevanje umetnin in videnega (Moosbrugger, 2017, str. 97-101). Kot manko pri izvajanju medpredmetnega povezovanja je viden tudi obisk galerij in muzejev, ki učenkam ter učencem prinaša možnosti celostnega razvoja izven meja šolskih prostorov. Eno izmed rešitev opisane problematike predstavlja magistrsko delo. V njem je predstavljen koncept oz. projekt, ki vsebuje naloge in didaktične predloge, ki povezujejo pouk nemščine kot tujega jezika ter likovne umetnosti. Ta koncept želi posredno vplivati na tradicionalni pouk tujega jezika in razširiti meje pouka izven razreda v galerije ter muzeje. Zaključno delo želi prenesti pozitivne rezultate številnih raziskav medpredmetnega povezovanja nemščine kot tujega jezika in likovne umetnosti v prakso ter s tem navdihniti več učiteljic in učiteljev tujega jezika za medpredmetno poučevanje. Konkreten cilj je bil predstaviti projekt, ki vsebuje naloge in didaktične predloge za pouk nemščine kot tujega jezika v galeriji Umetnostna galerija Maribor (UGM). Eden izmed ciljev je bila prav tako analiza komentarjev nalog in didaktičnih predlogov ter njihove morebitne izboljšave. Konstruktivni komentarji so prihajali s strani različnih relevantnih profilov. Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela, in sicer teoretični in empirični del. V prvem delu je predstavljen teoretično orientiran okvir, ki temelji na številnih raziskavah o tujejezičnem pouku in njegovi povezavi z likovno umetnostjo. Ta teoretični okvir je predstavljen v poglavju, ki se ukvarja s številnimi področji tujega jezika, v poglavju, namenjenemu obravnavi termina umetnosti in umetnost pri pouku tujega jezika. Najprej je predstavljen pouk tujega jezika na splošno. Sem sodijo številne pomembne teme in vsebine, ki predstavljajo nujno, osnovno znanje učiteljic in učiteljev. Ta znanja jih vodijo do uspešnega načrtovanja in izvajanja pouka. Opisani so akterji pri pouku, učiteljice oz. učitelji in učenke oz. učenci. To poglavje kaže na povezanost in pomen obeh akterjev za uspeh pouka. Za doseganje najboljših učnih rezultatov, ki so posledica efektivnega prilagajanja pouka ciljni skupini, morajo učiteljice in učitelji svoje učenke ter učence poznati. Pri tem je med drugim pomembna tudi starostna skupina. Vsaka starostna skupina kaže prednosti in pomanjkljivosti. Te so predstavljene v magistrskem delu, saj so pomembne za predstavljen koncept z nalogami in didaktičnimi predlogi. Sledi poglavje o kompetencah pri pouku. Te so ločene na kompetence učenk oz. učencev ter učiteljic oz. učiteljev. Ker je kompetenc pri pouku zelo veliko, jih je v magistrskem delu predstavljenih le nekaj. Slednje služijo kot primeri za razumevanje njihovega prepleta in pomena. V poglavju 3.2 Metode so tematizirane aktualne in relevantne metode, ki jih učiteljice in učitelji uporabljajo za prilagajanje pouka različnim nivojem znanja. Da lahko učiteljice in učitelji zmanjšajo negativne strani ene metode, po navadi povežejo več različnih metod.
Sekundarne ključne besede: magistrska dela;interdisciplinarni pouk;nemščina kot tuji jezik in likovna umetnost;pouk v galeriji;CLIL;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Strani: XIVII f., 172 str.
ID: 12778161