diplomsko delo
Barbara Letonja (Avtor), Dragica Haramija (Mentor)

Povzetek

Namen diplomskega dela je petletnega slepega dečka motivirati k branju tipnih slikanic in mu tako predstaviti in približati tipne slikanice, ki so dostopne v knjižnicah. Glavni cilj je pri dečku oblikovati veselje pri branju tipnih slikanic, raziskovanju ter spoznavanju in učenju brajice. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljeno, kako brati tipne slikanice z otrokom. Predstavljene so smernice, kako lahko kot vzgojitelji izdelamo tipno slikanico za slepega oziroma slabovidnega otroka. V nadaljevanju diplomskega dela so analizirane tipne slikanice za slepe in slabovidne otroke. Natančneje je analiziranih osem tipnih slikanic, ki so dostopne v slovenskih knjižnicah in na dosegu roke, to so tipne slikanice Bojana Gruma Poletne norčije in Kužek Bahalo, Mateje Jerina Gubanc Pingvinčki in skrivnostni travnik, Aksinje Kermauner Žiga špaget je za punce magnet, Žiga špaget gre v širni svet in Snežna roža, Lilijane Praprotnik Zupančič Zakaj so zebre progaste, in Marjana Pergerja Mi se z vlakom peljemo. V praktičnem delu so bile s petletnim slepim otrokom prebrane in analizirane vse tipne slikanice in opisani otrokovi odzivi. Pri pisanju diplomskega dela sta bili uporabljeni metoda analize in metoda sinteze. Pri preučevanju tematike so uporabljeni primarni in sekundarni viri. Pri študiji primera je uporabljen ne slučajnostni vzorec, torej petletni popolnoma slepi deček.

Ključne besede

diplomska dela;tipne slikanice;slepi in slabovidni otroci;brajica;tipne ilustracije;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [B. Letonja]
UDK: 373.2.091.3:028-056.262(043.2)
COBISS: 120386563 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Reading tactile picture books with blind child
Sekundarni povzetek: The aim of the thesis is to motivate a blind five-year old boy to read tactile picture books, while simultaneously encouraging him to read these types of books that are accessible in the library. The goal is to develop happiness and joy while reading tactile picture books, consequently also exploring, researching, and learning Braille. The theoretical aspect of the thesis is about reading tactile picture books with a child, as well as some guidelines on how the teachers can construct such a book for a blind or visually impaired child. In the continuation of the thesis, we find the analysis of tactile picture books for blind and visually impaired children. Specifically, there are eight types of tactile picture books, which are accessible in the Slovenian libraries. These are the following books and their corresponding authors: Poletne norčije and Kužek Bahalo (author Bojan Grum), Pingvinčki in skrivnostni travnik (author Mateja Jerina Gubanc), Žiga špaget je za punce magnet, Žiga špaget gre v širni svet and Snežna roža (author Aksinja Kermauner), Zakaj so zebre progaste (author Lilijana Praprotnik Zupančič), and Mi se z vlakom peljemo (author Marjan Perger). In the practical part of the thesis the analyzed tactile picture books will be read to a five-year old blind child. All responses will be accounted for. The analytical and synthetical methods were used in the making of the thesis. While studying for the topic primary and secondary sources were used, and lastly the practical part consists of accidental sampling, therefore a five-year old totally blind boy.
Sekundarne ključne besede: theses;tactile picture books;blind and visually impaired children;Braille;tactile illustrations;Slepi in slabovidni;Predšolska vzgoja;Braillova pisava;Ilustracije;Tip;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIII, 80 str.))
ID: 15675493