master's thesis

Povzetek

The master's thesis focuses on gender stereotypes in English language coursebooks with special emphasis on the comparison between two editions of the coursebook series Messages. The analysis of coursebook series consists of descriptive, qualitative, and quantitative analysis of gender stereotypes in the linguistic (text) and visual (photographs, illustrations) forms. The master's thesis classifies gender stereotypes as those instances in which women and men are portrayed stereotypically e. g. in their profession, through physical appearance, assumed binary traits etc. The found stereotypes are represented descriptively and statistically. Both editions of the coursebook series Messages are compared in terms of gender stereotypes in them. The findings of the study show an increase in gender stereotypes in the visual imagery between the two editions, unequal male to female characters ratio, and underrepresentation of women in occupational roles and activities.

Ključne besede

master theses;gender stereotypes;English language textbooks;coursebook analysis;Messages;sexism;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [V. Mešić]
UDK: 811.111(076):316.647.8:305(043.2)
COBISS: 120809731 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 9
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Spolni stereotipi v učbenikih angleščine: primerjava dveh izdaj serije učbenikov Messages
Sekundarni povzetek: Magistrsko delo se ukvarja z naslovnim problemom spolnih stereotipov v dveh izdajah učbenikov za poučevanje angleškega jezika Messages. V delu sta primerjani dve izdaji učbeniške serije, in sicer prva iz leta 2005 in druga iz leta 2014, obe izdani pri založbi Rokus Klett. V pomenu spolnih stereotipov so v obeh izdajah pregledane tako ilustracije in fotografije kot tudi besedilo. Za spolni stereotip se v pričujočem delu šteje vsaka beseda, ilustracija in fotografija, ki potvarja družbeno uveljavljene spolne stereotipe (npr. o videzu obeh spolov, osebnostnih lastnostih, tipičnih zaposlitvah itd.). Magistrsko delo je razdeljeno na dva dela - teoretični in empirični del. Teoretični del magistrskega dela obsega drugo poglavje, v katerem je predstavljena definicija spolnih stereotipov, kako se ti odražajo v angleškem jeziku in njegovi rabi ter kako so spolni stereotipi prisotni pri poučevanju angleščine kot tujega jezika in v šolskih učbenikih. Drugi del magistrskega dela zajema empirično raziskavo spolnih stereotipov v učbeniški seriji Messages. Pri analizi učbenikov so bili analizirani spolni stereotipi v vizualni in jezikovni obliki, pri čemer smo prešteli število moških in ženskih glavnih junakov v daljših besedilih, delež žensk in moških v dialogih (kolikokrat in koliko sta oba spola govorila), delež žensk in moških na fotografijah in ilustracijah. Posebno pozornost smo namenili spolno stereotipnim predstavam v vizualni in jezikovni podobi. Nato smo zastavili tudi tri sezname, s katerimi smo pregledali oblačila ženskih in moških likov v vizualni podobi, barve oblačil (ali so te določene spolno stereotipno) in zunanji videz ženskih ter moških likov v vizualni podobi.
Sekundarne ključne besede: magistrska dela;spolni stereotipi;učbeniki za poučevanje angleškega jezika;analiza učbenikov;Messages;seksizem;Seksizem;Spol (jezikoslovje);Stereotipi (socialna psihologija);Angleščina;Učenje in poučevanje;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za angleški jezik in književnost
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XVI, 77 str.))
ID: 16185083
Priporočena dela:
, ǂa ǂcomparative analysis of the most borrowed and best-selling children's picture books
, vabljeno predavanje v okviru mednarodne konference z delavnicami za zaposlene v vzgoji in izobraževanju z naslovom Nestereotipno o stereotipih, Brdo pri Kranju, 19. 10. 2018