Povzetek
Statistični podatki na področju izobraževanja, ki so vsaj na prvi pogled za ženske ugodnejši kot za moške (hitrejše naraščanje povprečne izobrazbene ravni žensk, dosežki deklet na maturi ter na preizkusih PISA in TIMSS), zadnje desetletje služijo kot argument v prid tezi, da je izobraževalni sistem v Sloveniji bolj naklonjen deklicam kot dečkom. Ob analizi teh podatkov v prispevku opozarjava na nevarnost obujanja esencialističnih tez o moški in ženski naravi, iz katerih izhajajo ocene o privilegiranosti deklic in deprivilegiranosti moških, in na razlike v šolskih dosežkih znotraj kategorij žensk oz. moških, ki so posledica naraščajočih družbenih (in političnih) neenakosti. V tematizaciji razlik v uspehu deklic in dečkov izhajava iz konceptualizacije spolne identitete kot relacijskega razmerja, ki ga podpirajo vladajoče konstrukcije moskosti oz. zenskosti - te v razmerah naraščajoče negotovosti.
Ključne besede
vzgoja in izobraževanje;šolski dosežki;izobrazba;feminizem;spol;razlike med spoloma;raziskave;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2011 |
Tipologija: |
1.01 - Izvirni znanstveni članek |
Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
Založnik: |
Slovensko društvo raziskovalcev šolskega polja |
UDK: |
37.091.26:305 |
COBISS: |
9031497
|
ISSN: |
1581-6036 |
Matična publikacija: |
Šolsko polje
|
Št. ogledov: |
1143 |
Št. prenosov: |
175 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Differences in educational achievements of girls and boys and the contradictions of gender regulation |
Sekundarni povzetek: |
At first glance, statistical data in education appear to paint a more favorable picture for females in comparison to males (an increase in the average education level of women at a faster pace, and girls' performance on final secondary school examinations as well as on the PISA and TIMSS tests). For the past two decades, these data have been used as an argument in favor of the hypothesis that the Slovenian education system favors girls over boys. This article points out the danger of reviving the hypotheses about male and female natures, which are the root of assessments about girls being ascribed a privileged role, and diff erences in school achievement within the categories of males and females, which are the consequence of growing social (and political) inequality. Th e analysis of diff erences in girlsć and boysć achievement proceeded from the conceptualization of gender identity as a relation ratio supported by the governing constructs of masculinity and femininity. Within the circumstances of increasing uncertainty and competitiveness, these constructs are not inclined toward treating males and females equally. |
Sekundarne ključne besede: |
achievement gain;sex difference;girl;šolska uspešnost;spolna razlika;deklica; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
str. 171-195, 208-209 |
Letnik: |
ǂLetn. ǂ22 |
Zvezek: |
ǂšt. ǂ3/4 |
Čas izdaje: |
2011 |
ID: |
1728642 |