diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu z naslovom Uporaba nekaterih motivacijskih sredstev pri pouku glasbe na razredni stopnji je obravnavana tematika motivacije, nekaterih sredstev za motiviranje učencev ter glasbenih dejavnosti, v katerih lahko učitelji posamezna motivacijska sredstva uporabljajo. Želeli smo ugotoviti, kako pomembna je za učitelje motivacija pri pouku glasbene vzgoje in kako pogosto učitelji na razredni stopnji za motiviranje otrok uporabljajo nekatera motivacijska sredstva. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike motivacije, in sicer je opisana motivacija in dejavniki, ki lahko vplivajo nanjo, nekatere njene teorije ter značilnosti motivacije, ki se kažejo v procesu izobraževanja. Predstavljena so nekatera motivacijska sredstva in glasbene dejavnosti, s katerimi učitelj vpliva na razvoj učenčevih glasbenih sposobnosti in osebnostnih lastnosti. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno- ne eksperimentalne metode dela. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ni statistično značilnih razlik med učitelji z različnimi leti delovnih izkušenj in tistimi, ki poučujejo v posameznem triletju glede uporabe motivacije, saj jo učitelji ocenjujejo kot zelo pomembno. Razlike med učitelji glede na triletje in leta delovnih izkušenj se pri pogostosti uporabe motivacijskih sredstev pojavljajo v uporabi pantomime, igranja na instrumente, ogleda videoposnetkov ter uporabe izštevank. Glede na rezultate, ki jih je prinesla naša raziskava, bi bilo dobro, da učitelji glasbene vzgoje razširijo svoje spoznanja in pridobijo še več znanja o pomembnosti in potrebnosti uporabe raznolikih in pestrih motivacijskih sredstev pri pouku glasbene vzgoje.
Ključne besede
glasbena vzgoja;pouk;razredna stopnja;motivacija;sredstva;uporaba;spodbude;glasbene dejavnosti;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[T. Butkovič] |
UDK: |
78(043.2) |
COBISS: |
17857800
|
Št. ogledov: |
2504 |
Št. prenosov: |
391 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
THE USE OF SOME MOTIVATION RESOURCES AT THE MUSIC LESSON ON THE PRIMARY LEVEL |
Sekundarni povzetek: |
In my thesis by the heading: "The use of some motivational ressources at the music lesson on the primary level" is a considered motivation technique, some ressurces for motivation of pupils and music activities, where teachers can use individual motivational ressources. We wanted to recognize how important is motivation for the teachers during the music lessons and how often do teachers use some motivation ressources to motivate children in the primary school. The first part of my thesis is about theoretical points of view about the motivation and how the motivation is described and also facts that can influence on it, some of its theories and characteristics of motivation, that are showed in the education process. Some motivational ressources and music activities are represented, the teacher influence on the development of pupil's music capacities and personal characteristics. The empiric part of my thesis was executed by the help of causal-noneksperimental working method. By the help of a questionnaire it was realised that there are no statistical typical differences among the teachers with many years of experience and those who teach in the individual triennium concerning the use of motivation because teachers estimates it as very important. The differences between the teachers concerning the triennium and those with many working years experience appear in the use of pantomime, play the music instruments, videos and the use of a counting rhyme. Concerning the results of our research it would be good that music teachers expand their knowledge and get even more knowledge about the importance and the need of the use of various and variegated motivation ressources during the music lesson. |
Sekundarne ključne besede: |
Motivation;motivational theories;motivational types;motivational encouragements;motivational ressources;music activities.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
XII, 112 f. |
Ključne besede (UDK): |
the arts;recreation;entertainment;sport;umetnost;razvedrilo;zabava;šport;music;glasba; |
ID: |
18773 |