magistrsko delo

Povzetek

Ko je bila razglašena pandemija COVID-19 se je celoten izobraževali proces prestavil pred računalniške ekrane. Otroci so tako imeli manj stika s sovrstniki ter več stika z novimi mediji. Šola krepi govorni razvoj z različnimi dejavnostmi, katerih so otroci teh generacij bili, v večji meri, prikrajšani. Eden izmed načinov preverjanja jezikovne kompetence otrok je pripovedovanje zgodbe. V raziskovalnem delu magistrske naloge smo s pomočjo standardiziranega preizkusa pripovedovanje zgodbe Rokavička preverjali jezikovno kompetenco otrok starih pet in osem let. Zgodbe smo ocenjevali na področju besedišča (število vseh besed in število vseh različnih besed), na področju skladenjske strukture zgodbe (povprečna dolžina povedi, število priredno zloženih povedi, število podredno zloženih povedi, delež enostavčnih povedi, število prirednih veznikov in število podrednih veznikov) ter na področju vsebinske strukture zgodbe (število dogodkov, število zamenjav perspektiv in število izraženih mentalnih stanj "književnih oseb"). Dobljene rezultate smo kasneje primerjali z rezultati generacij otrok, pri katerih je bil preizkus izveden pred obdobjem zaprtja šol in šolanja na daljavo. Ugotovili smo, da jezikovna zmožnost otrok ob vstopu v šolo in ob koncu prvega triletja, ki so bili vključeni v raziskavo v primerjavi z generacijami otrok pred "šolanjem na daljavo", ni upadla v tolikšni meri, kot trdi večina učiteljev, večina vzgojiteljev in kot pogosto beremo v medijih. Med rezultati pripovedovanja zgodb se ni pojavilo veliko odstopanja, prav nasprotno na nekaterih področjih so otroci, ki so sodelovali v naši raziskavi, dosegali boljše rezultate kot generacije pred njimi.

Ključne besede

magistrska dela;jezikovne kompetence;zgodnje otroštvo;preizkus pripovedovanja zgodbe: Rokavička;šolanje na daljavo;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [L. Koželj]
UDK: 373.3:159.946.3:808.543(043.2)
COBISS: 164509443 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 7
Št. prenosov: 2
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Children's linguistic competence after the period of distance learning
Sekundarni povzetek: When the COVID-19 pandemic was declared, the whole education process was moved to computer screens. So children had less contact with their peers and more contact with new media. The school enhances speech development through various activities, of which children of these generations have been largely deprived. One way of testing children's language competence is through storytelling. In the empirical part of the master's thesis, we looked into children's language competence with the help of a standardized storytelling test and the story The Mitten in children aged five and eight. We graded the stories in the fields of vocabulary (number of all words and number of different words), the syntactic structure of the story (average length of sentences, number of compound sentences, number of complex sentences, share of simple sentences, number of coordinating and subordinating conjunctions), and the story's content structure (number of events, number of changes in point of view, and number of expressed mental states for the characters). Later, we compared the obtained results with the results of generations of children that were tested before the closing of schools and distance learning. We established that the language competence of the children included in the research at the time of entering school and after three years, compared to generations before distance learning, did not decline as much as it is claimed by most professors, kindergarten teachers, and the media. There was not much variation in the results of storytelling; on the contrary, in some areas, the children who took part in our study outperformed the generations before them.
Sekundarne ključne besede: master theses;linguistic competences;early childhood;storytelling test;The Mitten;distance learning;Izobraževanje na daljavo;Razvoj otroškega govora;Pripovedovanje zgodb;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XII, 78 str.))
ID: 19438700