magistrsko delo
Hristina Dinkova (Avtor), Milena Blažič (Mentor)

Povzetek

V prvem delu magistrskega dela je predstavljena mladinska književnost kot ena literarnih zvrsti. Sledi kratka predstavitev Slovenije in Bolgarije ter opis značilnosti ter zgodovinski razvoj mladinske književnosti v obeh državah. V drugem delu smo opredelili pravljico in predstavili temeljni enciklopedični deli s področja klasifikacije pravljic The Types of International Folktales. A Classification and Bibliography (2004) avtorja Hansa-Jörga Utherja in Tipni indeks slovenskih ljudskih pravljic (2005) avtorice Monike Kropej Telban. Natančneje smo predstavili živalsko pravljico. Predstavili smo prevode bolgarskih pravljic v slovenščino in slovenskih pravljic v bolgarščino. Izpostavili smo zbirko Petelinček Kratkorepec in druge bolgarske ljudske o živalih (2018, Dimitrov). Predstavili smo različne pristope k preučevanju pravljic (literarni, folkloristični, strukturalistični, psihoanalitični, sociološki in feministični). Natančneje je predstavljena teorija švicarskega literarnega znanstvenika Maxa Lüthija, ki temelji na petih značilnosti: enodimenzionalnost, ploskovitost, abstraktni slog, izolacija in univerzalna povezanost, sublimacija in vsevključenost. V empiričnem delu smo primerjali slovenske in bolgarske pravljice istega ATU-tipa na osnovi petih značilnosti Lüthijeve literarne teorije. Pravljice so primerjali tudi učenci 4. razreda osnovne šole Ob Rinži s pomočjo vnaprej pripravljene tabele.

Ključne besede

mladinska književnost;primerjalna analiza;slovenske in bolgarske živalske pravljice;teorija Maxa Lüthija;tipni indeks;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [H. Dinkova]
UDK: 82-93(043.2)
COBISS: 158094595 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 51
Št. prenosov: 14
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni naslov: Comparative analysis of selected Slovenian and Bulgarian animal tales
Sekundarni povzetek: The first part of the master's thesis presents youth literature as one of the literary genres. This is followed by a brief presentation of Slovenia and Bulgaria and a description of the characteristics and historical development of youth literature in both countries. In the second part, the fairy tale is defined. Two fundamental encyclopaedic works in the field of fairy tale classification are presented – The Types of International Folktales. A Classification and Bibliography (2004) by Hans - Jörg Uther and The Type Index of Slovenian Folktales (2005) by Monika Kropej Telban. In master's thesis, the animal tale is described in more detail. It is presented an overview of the Bulgarian fairy tales, which are translated in Slovenian and Slovenian fairy tales, which are translated in Bulgarian. The book with Bulgarian animal tales, translated in Slovenian, Petelinček Kratkorepec in druge bolgarske ljudske o živalih (2018, Dimitrov) is present more precisely. There are five most known approaches to the study of fairy tales – literary, folklorist, structuralist, psychoanalytic, sociologic and feminist. The Swiss literary scientist Max Lüthi's theory is based on five characteristics: one-dimensionality, depthlessness, abstract style, isolation and universal interconnection, sublimation and all-inclusiveness. The empirical part contains comparative analysis of Slovenian and Bulgarian animal tales of the same ATU-type. The comparative analysis is based on the five characteristics of Lüthi's literary theory. The animal tales were also compared by the pupils of the 4th grade of the Ob Rinži primary school, using a table prepared in advance.
Sekundarne ključne besede: comparative analysis;Max Lüthi's theory;Slovenian and Bulgarian animal tales;type index;youth literature;Slovenske pravljice;Bolgarske pravljice;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Študijski program: 0
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (67 str.))
DOI: 20.500.12556/RUL-147484
ID: 19487927