magistrsko delo

Povzetek

V magistrskem delu z naslovom Bralno razumevanje učencev pri spoznavanju poklicev s pomočjo lahkega branja je v teoretičnem delu natančneje predstavljen pomen branja, bralne pismenosti in bralnega razumevanja. V nadaljevanju so opisane težave učencev s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, in sicer pri branju in bralnem razumevanju. Nazorno sta predstavljena pomen vloge učitelja in uporaba strategij, s katerimi se lahko izboljša bralno razumevanje in spodbuja razvoj bralne pismenosti. Natančneje je predstavljena metoda lahkega branja, ki je namenjena vsem posameznikom s težavami pri razumevanju vsakdanjih, praktičnosporazumevalnih besedil in s potrebo po lažje berljivih informacijah. Sledi empirični del magistrskega dela, v katerem je predstavljena raziskava o preverjanju bralnega razumevanja besedil na temo poklici, in sicer pri učencih s posebnimi potrebami. Besedila, ki so jih učenci brali in z njimi spoznavali posamezne poklice, so zapisana po pravilih lahkega branja. Podrobno je opisano preverjanje lahko berljivih besedil s testnimi bralci in postopki preverjanja bralnega razumevanja pri učencih. Rezultati so bili pridobljeni s pomočjo izpolnjevanja strukturiranega vprašalnika, ki so ga učenci izpolnjevali trikrat, in sicer pred branjem, takoj po branju in štiri tedne po branju besedil, zapisanih v lahkem branju. Magistrsko delo se zaključi s sklepnimi mislimi, v katerih so podrobneje predstavljene ugotovitve glede izvedbe bralne dejavnosti in učinki uporabe metode lahkega branja pri delu z učenci s posebnimi potrebami.

Ključne besede

magistrska dela;branje;bralna pismenost;bralno razumevanje;lahko branje;učenci s posebnimi potrebami;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [U. Lukovnjak]
UDK: 376.015.3:028(043.2)
COBISS: 163617283 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 18
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Pupils' reading comprehension when learning about professions with the help of easy read
Sekundarni povzetek: In the theoretical part of the master's thesis, entitled Pupils' Reading Comprehension when Learning About Professions with the Help of Easy Read, the importance of reading, reading literacy and reading comprehension is presented in detail. Hereinafter, the problems of pupils with deficits in individual areas of learning, especially in reading and reading comprehension, are described. The importance of the teacher's role and the use of strategies that can be used to improve reading comprehension and promote the development of reading literacy are eloquently presented. The easy read method is more specifically presented. The latter is intended for all individuals with difficulties in understanding practical everyday texts and in need of easier-to-read information. Following is the empirical part of the master's thesis, which presents the research on checking the reading comprehension of the texts on the topic of professions among the pupils with special needs. The texts that the pupils read and used to learn about individual professions are written according to the rules of easy read. The checking of easy-to-read texts with the test readers and the procedures for checking pupils' reading comprehension are described in detail. The results were obtained by filling out a structured questionnaire, which the pupils completed three times: before reading, right after reading and four weeks after reading the easy read texts. The master's thesis ends with conclusion, in which the findings regarding the implementation of the reading activity and the effects of using the easy read method when working with pupils with special needs are presented in more detail.
Sekundarne ključne besede: master theses;reading;reading literacy;reading comprehension;easy read;pupils with special needs;Vzgoja in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami;Branje;Pismenost;Bralno razumevanje;Poklici;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (IX, 103 str.))
ID: 19513224