magistrsko delo
Monika Rakun (Avtor), Nika Golob (Mentor)

Povzetek

Mednarodne raziskave (TIMSS, PISA) so pokazale, da slovenski učenci na področju naravoslovja izkazujejo nadpovprečne rezultate, vendar imajo izrazito nizko motivacijo za učenje naravoslovja. Raziskovalni pouk in eksperimentalno delo predvidevata aktivno vključenost učencev v učni proces, s čimer lahko povečamo zanimanje za naravoslovne vsebine in omogočimo razvoj znanj, potrebnih za reševanje problemov iz naravoslovja in širše. Mednje sodi tudi načrtovanje poskusov. Učni načrti omenjajo vsebine in cilje, s katerimi učenci spoznajo pošten poskus kot poskus, pri katerem načrtno spreminjamo samo eno neodvisno spremenljivko, da lahko v rezultatih sklepamo na odvisnost od te spremenljivke. V magistrskem delu smo s pedagoškim eksperimentom preverili, kako izvedba eksperimentalnega dela vpliva na spretnost načrtovanja poštenih poskusov pri učencih 5. razreda. V vzorec je bilo vključenih 70 učencev iz dveh osnovnih šol. Ugotavljamo, da so učenci eksperimentalne skupine na po testu izkazali statistično značilno boljše znanje načrtovanja poštenih poskusov v primerjavi z učenci kontrolne skupine. Povprečno so pravilno načrtovali več poskusov in vanje vključili več različnih spremenljivk. Izkazalo se je, da so statistično značilen napredek dosegli tudi glede na lastno predznanje. Statistično značilnih razlik med dosežki deklic in dečkov v načrtovanju poštenih poskusov nismo ugotovili. Rezultati raziskave potrjujejo pomembnost izvedbe eksperimentalnega dela ob načrtovanju in razumevanju poštenih poskusov in ne le teoretičnega utemeljevanja in razlaganja.

Ključne besede

magistrska dela;naravoslovna pismenost;raziskovalni pouk;pošten poskus;načrtovanje poštenega poskusa;določanje spremenljivk;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Rakun]
UDK: 37.091.2/.3:5(043.2)
COBISS: 164242435 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 36
Št. prenosov: 4
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Developing fair test design skills in fifth-grade students
Sekundarni povzetek: International assessments (TIMSS, PISA) have indicated that Slovenian students exhibit above-average performance in science. However, they display a markedly low inclination to engage in science learning. Integrating inquiry-based learning and experimental work actively involves students in the learning process, fostering an enhanced interest in science and enabling the development of problem-solving skills, both within and beyond the field of science. This includes the design of experiments. The curricula encompass content and objectives that introduce students to the concept of a fair test, emphasizing the deliberate variation of only one independent variable to infer dependence on that specific variable. In this master's thesis, we conducted a pedagogical experiment to investigate how the design of experimental work influences the fair test design skills of fifth-grade students. The sample comprised 70 pupils from two primary schools. Our findings revealed that the experimental group exhibited significantly superior fair test planning skills in the post-test compared to the control group. On average, they devised more experiments accurately and incorporated a greater variety of variables. Moreover, they demonstrated a statistically significant improvement in their existing knowledge. No statistically significant differences were observed between the performance of girls and boys in planning fair tests. The results of the study affirm the vital role of conducting experimental work in enhancing the planning and comprehension of fair tests. This highlights the significance of practical application in addition to theoretical reasoning and explanation.
Sekundarne ključne besede: master theses;science literacy;inquiry-based learning;fair test;fair test design;determining variables;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Izkustveno učenje;Naravoslovje;Funkcionalna pismenost;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 101 str.))
ID: 19752352