Povzetek

V članku poročam o empiričnem preverjanju vprašanja, kako so v praksi zaživela sodobna slovenska literarna besedila v srednješolskem berilu Branja 1, ki se medbesedilno navezujejo na sicer obvezno snov literarne klasike. Raziskava kaže, da se sodobne medbesedilne vzporednice pri pouku sicer obravnavajo, a bolj na ravni transmisijske informacije kakor dejavnega medbesedilnega branja z učinkovitimi bralnimi pristopi. Didaktizacija tega "nadstandardnega" dela književnega pouka bo zato morala v prihodnje iti v dve smeri: v razvijanje didaktičnih strategij medbesedilnega branja in v izbiranje recepcijsko primernejših, bolj komunikativnih sodobnih literarnih vzporednic.

Ključne besede

književna didaktika;sodobna slovenska književnost;literarna klasika;branje;gimnazije;Branja 1;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UL FF - Filozofska fakulteta
UDK: 821.163.6"19/20":371.671:028.5
COBISS: 44027746 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: In this paper I report on how effective the introduction of contemporary Slovene literary texts into the secondary school reader Branja 1 has been in practice. The research shows that contemporary intertextual parallels are treated in the classroom, but more at the level of the transfer of information than actual intertextual reading involving effective reading approaches. For this reason, in the future the devising of a didactic approach to this "above standard" part of literature teaching should progress in two directions: the development of teaching strategies for intertextual reading, and the selection of contemporary literary parallels that are more communicative and more appropriate in terms of reception.
Sekundarne ključne besede: didactics;contemporary Slovene literature;literary classics;reading;secundary schools;Branja 1;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 137-143
ID: 19970029