diplomsko delo
Povzetek
Diplomska naloga z naslovom Vpliv posavskega narečja na poimenovanje predmetov pri pet- in šestletnikih je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili govor, razvoj govora, govorne težave, ki se pojavljajo med razvojem, dejavnike, ki vplivajo na razvoj govora, predstavili smo tudi narečja ter slikanice. Osredotočili smo se na govor v zgodnjem otroštvu, na posavsko narečje oziroma sevniško-krški govor in slikopis. V empiričnem delu nas je zanimalo, ali otroci prepoznajo predmete na sliki, kako jih poimenujejo, ali na njihova poimenovanja vplivata posavsko narečje in spol ter kako besede uporabijo v zgodbi. Podatke za analizo smo pridobili preko individualnih pogovorov. Ugotovili smo, da vsi otroci ne prepoznajo oziroma ustrezno ne poimenujejo vseh predmetov na sliki in da imata tako posavsko narečje kot tudi spol vpliv na govor otrok.
Ključne besede
diplomska dela;razvoj govora;posavsko narečje;pet- in šestletniki;besedišče;slikopis;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2023 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[U. Klenovšek] |
UDK: |
373.2:811.163.6'28(497.4Posavje)(043.2) |
COBISS: |
179592195
|
Št. ogledov: |
29 |
Št. prenosov: |
5 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Influence of Posavje Dialect on Naming Objects in Five- to Six-Year-Olds |
Sekundarni povzetek: |
This paper, titled Influence of Posavje Dialect on Naming Objects in Five- to Six-Year-Olds, comprises a theoretical and an empirical part. The theoretical part presents speech, speech development, speech problems that may arise during speech development, factors affecting speech development, as well as dialects and picture books. We focused on speech in early childhood, Posavje dialect and Sevnica-Krško speech, and pictograms. In the empirical part, we wanted to determine whether children are able to recognise objects in a photo, how they name them, whether the names they give to these objects are affected by the Posavje dialect and gender, and how they use these words in a story. The data required for the analysis were acquired through individual conversations. We determined that not all children recognise or appropriately named all objects in the photo and that the Posavje dialect and gender influence children's speech. |
Sekundarne ključne besede: |
theses;speech development;Posavje dialect;five- and six-year-olds;vocabulary;pictography;Razvoj otroškega govora;Posavsko narečje;Besedišče;Predšolski otroci;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 93 str.)) |
ID: |
20429923 |