Povzetek

Prispevek prinaša pregled zakonodaje s področja izobraževanja otrok in učencev tujcev in priseljencev, prikaz večjezičnosti in jezikovne ozaveščenosti, pomena razvijanja transdisciplinarne pismenosti in možnosti za njeno razvijanje, vlogo sporazumevanja v slovenščini kot drugem in tujem jeziku s poudarkom na pravorečju, tj. na glasovnem zavedanju. Analiza vsebuje komentarje in primere aktivnosti (med drugim projekta DEAL), zlasti tistih s poudarkom na razvijanju pravorečne zmožnosti.

Ključne besede

slovenščina;slovenščina kot tuji jezik;slovenščina kot drugi jezik;pouk slovenščine;jezikovne kompetence;pismenost;pravorečje;ne zaključna dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
UDK: 37.091.3:811.163.6'35
COBISS: 199925763 Povezava se bo odprla v novem oknu
Matična publikacija: Slavistična prepletanja 5
Št. ogledov: 42
Št. prenosov: 0
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Learning Slovene as a second and foreign language with a focus on standard pronunciation
Sekundarni povzetek: The paper provides an overview of the legislation in the field of education of foreigners and immigrants among children and students, the presentation of multilingualism and linguistic awareness, the importance of developing transdisciplinary literacy and the possibilities for developing transdisciplinary literacy, the role of communication in Slovene as a second and foreign language with a focus on standard pronunciation, i.e. phonological awareness. The analysis contains comments and examples of activities (including the DEAL project), focusing on the development of standard pronunciation
Sekundarne ključne besede: Slovene language;Slovene as a second language;Slovene as a foerign language;teaching Slovene;language competences;transdisciplinary literacy;standard pronunciation;Slovenščina;Učenje in poučevanje;Fonetika;Tujci;Priseljenci;Zakonodaja;
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: Str. 181-194
DOI: 10.18690/um.ff.2.2024.10
ID: 24599618