magistrsko delo
Marina Bukovec (Avtor), Janja Tekavc (Mentor)

Povzetek

Namen magistrskega dela je bil preučiti stališča učiteljev o socialni sprejetosti nadarjenih učencev v osnovni šoli. Zanimalo nas je, kako učitelji ocenjujejo splošno socialno sprejetost nadarjenih učencev, socialno dinamiko in interakcije med nadarjenimi ter nenadarjenimi učenci, percepcijo in vedenje vrstnikov do nadarjenih učencev ter kakšno vlogo pripisujejo sebi kot učitelju pri socialni sprejetosti nadarjenih učencev. V teoretičnem delu smo najprej opredelili koncept nadarjenosti in razvoj nadarjenih učencev, nadaljevali pa smo s konstruktom socialne sprejetosti nadarjenih učencev, v kar je bilo osredinjeno tudi naše raziskovanje. V empiričnem delu smo predstavili odgovore učiteljev, ki smo jih zbrali s pomočjo spletnega vprašalnika. V raziskavi je skupno sodelovalo 111 učiteljev, ki poučujejo v različnih vzgojno-izobraževalnih obdobjih. Rezultate smo obdelali s statističnim programom SPSS. Izsledki raziskave so pokazali, da učitelji menijo, da so nadarjeni učenci v skupini vrstnikov dobro sprejeti ter ne opažajo razlik v socialni sprejetosti nadarjenih učencev glede na spol. Menijo, da med nadarjenimi in nenadarjenimi učenci prevladujejo pozitivni medsebojni odnosi in interakcije. Ena izmed pomembnejših ugotovitev skozi raziskovanje pa je bila, da socialna sprejetost učiteljem predstavlja konstrukt, na katerega lahko vplivajo in ga poskušajo izboljšati.

Ključne besede

magistrska dela;socialna sprejetost;nadarjeni učenci;odnosi z vrstniki;osnovne šole;stališča učiteljev;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Bukovec]
UDK: 37.015.3(043.2)
COBISS: 211363331 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Teachers' stances about the social acceptability of gifted students in primary school
Sekundarni povzetek: The aim of the master's thesis was to examine teachers' stances on the social acceptability of gifted pupils in primary school. We were interested in teachers' perceptions of the overall social acceptability of gifted pupils, the social dynamics and interactions between gifted and non-gifted pupils, the perceptions and behaviours of peers towards gifted pupils, and their role in the social acceptability of gifted pupils. In the theoretical part we define the concept of giftedness and the development of gifted students. We then went on to discuss the construct of social acceptability of gifted pupils, which was the focus of our research. In the empirical part, we presented the teachers' responses, which were collected through an online questionnaire. A total of 111 teachers, teaching in different educational periods, took part in the survey. The results were processed using the SPSS statistical program. The research results showed that teachers see gifted pupils as well accepted by their peer group and that they do not observe differences in social acceptability of gifted pupils by gender. They also believe that positive peer relationships and interactions prevail between gifted and non-gifted students. One of the most important findings of the research was that social acceptability to teachers represents a construct they can influence on and try to improve.
Sekundarne ključne besede: master theses;social acceptability;gifted students;peer relationships;primary schools;teachers' stances;Pedagoška psihologija;Medosebni odnosi;Učenci;Nadarjeni otroci;Osnovne šole;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (X, 84 str.))
ID: 24874700