analiza prodajnih funkcij in nakupnih odločitev
Povzetek
Potrošniki vse več časa preživijo na mobilnih telefonih, kjer večinoma brskajo po različnih družbenih omrežjih. Na njih je svoje mesto našla tudi spletna trgovina. Nepogrešljivo mesto za blagovne znamke so družbena omrežja postala z mešanico elementov, ki jim omogočajo premikanje uporabnikov družbenih omrežij po nakupnem lijaku od odkritja izdelka do njegovega nakupa, dodatno pa tovrstne platforme razširjajo prostor za še več interakcije med potrošniki in znamkami ter podaljšujejo nakupno pot tudi v zadrževanje in zagovorništvo. Zaradi vse večje vloge orodij družbene trgovine v spletnem nakupovanju sem z magistrsko nalogo želela preveriti, kako posamezna orodja vplivajo na vedenje slovenskih potrošnikov in, kakšna je razlika v njihovi vplivnosti, ko govorimo o različnih nakupnih fazah. Empirični del sem zasnovala na kvantitativni raziskavi na vzorcu slovenskih potrošnikov, kjer so rezultati pokazali pozitivno povezanost obravnavanih spremenljivk. Rezultati so pričakovano pokazali, da ima družbena trgovina vpliv na vedenje potrošnika, deloma pa tudi na njihovo zvestobo in zadovoljstvo. Dodatno sem potrdila, da različna orodja družbene trgovine in njihove lastnosti različno vplivajo na vedenje, zaupanje in zadovoljstvo slovenskih potrošnikov. Sledila je primerjava vpliva različnih orodij v različnih fazah AIDA modela. Za konec pa sem preverila še pogled uporabnikov na primerjavo klasične e-trgovine in družbene trgovine.
Ključne besede
družbena omrežja;prodaja na družbenih omrežjih;družbena trgovina;prodajne funkcije;e-trgovina;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2025 |
| Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
| Organizacija: |
UL FDV - Fakulteta za družbene vede |
| Založnik: |
[S. Henigman] |
| UDK: |
077.5:366(497.4)(043.2) |
| COBISS: |
245142275
|
| Št. ogledov: |
108 |
| Št. prenosov: |
19 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
The influence of social commerce on online shopping in Slovenia: analysis of sales tools and purchase decisions |
| Sekundarni povzetek: |
Consumers spend more and more time on their mobile phones, where they mostly browse various social networks. Online shopping has also found its place on them. Social networks have become an indispensable place for brands with the mix of elements that allow them to move social network users from product discovery to purchase, and in addition, such platforms expand the space for additional interaction between consumers and brands and extend the purchasing path to retention and advocacy. Due to the increasing role of social commerce tools, I wanted to examine how the latter influence the behaviour of Slovenian consumers and what the difference in their influence is when we talk about different stages of the purchase funnel. I based the empirical part on a quantitative study on a sample of Slovenian consumers, where the results showed a positive correlation between the set variables. The results showed, as expected, that social commerce has an impact on consumer behaviour, on their loyalty and satisfaction. I also confirmed that various social commerce tools and their characteristics influence the behaviour, loyalty and satisfaction of Slovenian consumers. This was followed by a comparison of the impact of different tools in different phases of the AIDA model. Finally, I checked users' views on the comparison of classic e-commerce and social commerce. |
| Sekundarne ključne besede: |
social networks;social media sales;social commerce;social commerce tools;e-commerce;online shopping;Družbena omrežja (internet);Spletno nakupovanje;Prodaja;Vedenje potrošnikov;Slovenija;Univerzitetna in visokošolska dela; |
| Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
| Študijski program: |
0 |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Fak. za družbene vede |
| Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (91 str.)) |
| ID: |
26842008 |