Nada Razpet (Avtor)

Povzetek

Moderni načini poučevanja zahtevajo dobro izobraženega učitelja. Če želimo, da bodo učenci v procesu poučevanja čim bolj aktivni, jih moramo na to navajati že od zgodnje mladosti. Za naše delo na pedagoški fakulteti je torej pomembno, kako bomo študente predšolske vzgoje in študente razrednega pouka pripravili za njihov poklic. Če se bodo namreč otroci v vrtcu in kasneje v prvih razredih osnovne šole navadili, da bodo morali do nekaterih spoznanj priti sami s pomočjo vzgojiteljev in učiteljev, da jim torej odgovorov ne bomo prinesli na krožniku, se nam za našo prihodnost ni treba bati. Vendar se v sedanjem sistemu izobraževanja kažejo vrzeli, ki bodo vplivale ali pa že vplivajo na znanje naše mladine. Pri tem je treba še posebej poudariti odnos do naravoslovnih predmetov. Ankete, ki smo jih izvedli med študenti predšolske vzgoje in razrednega pouka, kažejo, da se študenti nekaterim vsebinam (praktičnim in teoretičnim), ki so temeljne vsebine naravoslovja, izogibajo in se jih ne naučijo do te mere, da bi jim bili osnovni pojmi povsem jasni. Za aktivno poučevanje pa je treba imeti dobro bazo osnovnega strokovnega znanja, saj se le vzgojitelj oziroma učitelj, ki je strokovno dobro podkovan, lahko hitro odziva na učenčeve potrebe in ga vodi do pravega odgovora na zastavljeno vprašanje oziroma do rešitve problema. S posebnimi primeri bomo pokazali, s kakšnimi problemi se pri delu na fakulteti srečujemo in kako jih poskušamo reševati.

Ključne besede

naravoslovje;eksperimentiranje;aktivno učenje;poučevanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji
Organizacija: UP PEF - Pedagoška fakulteta
UDK: 37.011.3:5
COBISS: 1537775044 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 4476
Št. prenosov: 759
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: An active learner needs an active teacher
Sekundarni povzetek: The modern instruction requires well educated teachers. If we want students to be as active as possible in the learning process they have to get used to it at an early age. For the instructors at the Faculty of Education it is therefore important how to prepare the students of pre-school and elementary education for their profession. Because only those children who get used to gain the understanding of concepts on their own, under the guidance of their educators and teachers, instead of having answers "served on a plate", will be prepared for the future. However, deficiencies influencing the knowledge of our youth are apparent in the present education system. This is especially notable in the attitude towards sciences. Questionnaires given to students of preschool and elementary education show that students avoid certain contents (practical and theoretical) which are fundamental and that they don't learn them to a degree needed for a clear understanding of basic notions. For an active instruction a solid content knowledge is essential, since only an educator or a teacher with a solid professional knowledge can respond to the needs of a student and guide him/her to a correct answer or to a solution of a question or a problem. We will illustrate on specific examples the types of problems encountered in the classroom and show how we try to address them.
Sekundarne ključne besede: science;experiments;active learning;teaching;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: Str. 373-385, 632-633
ID: 9057892