diplomsko delo
Nina Pogorevc (Avtor), Simona Pulko (Mentor)

Povzetek

Namen diplomskega dela je ugotoviti, na kakšen način se pojavljajo komunikacijske dejavnosti - govorjenje, pisanje, poslušanje in branje - ter kako se uporablja in upošteva strategija spraševanja pri pouku slovenščine v 6. in 9. razredu osnovne šole. Za pridobitev teh podatkov smo v 6. in 9. razredu osnovne šole A opravili anketo. Anketo učencev smo razširili z dodatnimi vprašanji in z njo anketirali tudi učitelje teh razredov. Dobljene podatke smo grafično prikazali, jih opisali, primerjali in analizirali. Raziskava je poskušala pokazati, ali je bil uspešen dialog med učenci in učiteljem delno okrnjen zaradi klasične postavitve miz v učilnici; ali je učitelj med razlago snovi najpogosteje uporabljal zeleno/belo tablo; ali so učenci učitelja poslušali med razlago snovi; ali so učitelji uporabljali strategijo spraševanja; ali so učitelji uporabljali retorična vprašanja; ali so odgovarjali na vprašanja, zapisana v učbenikih, delovnih zvezkih ali drugih besedilih; ali so se pri učnih urah slovenščine kot komunikacijske dejavnosti pojavljale tako govorjenje, pisanje, branje kot tudi poslušanje; ali je bilo učence strah postavljati vprašanja učiteljem med učnimi urami; ali so lahko učenci učitelju postavljali vprašanje med učno uro oziroma takoj, ko nečesa niso razumeli; ali so učitelji na napačne oziroma nepravilne odgovore učencev odreagirali na pravilen način; ali so učenci pri pouku slovenščine brali besedila tiho in glasno; ali se je po branju umetnostnega besedila najpogosteje analiziralo besedilo; ali se je pisanje učencev pri pouku pojavljalo večinoma kot prepisovanje s table/iz učbenika; ali so učitelji pri pouku slovenščine poslušali kritično in aktivno, učenci zložno in aktivno.

Ključne besede

diplomska dela;osnovne šole;slovenščina;komunikacijske dejavnosti;strategije spraševanja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [N. Pogorevc]
UDK: 811.163.6:373.3(043.2)
COBISS: 22093576 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 971
Št. prenosov: 97
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Basic communication activities and strategy of questioning Slovene language in sixth and ninth grade of primary school
Sekundarni povzetek: The purpose of this diploma paper is to establish how communication activities - talking, writing, listening and reading - emerge and how strategy of questioning Slovene language in sixth and ninth grade of primary school is used. We carried out a survey in sixth and ninth grade of primary school A to acquire information. We expanded pupil survey with additional questions and applied this survey to teachers. We plotted, described, compared and analysed gathered information. This research tried to establish whether successful dialogue between pupils and teacher was partially mutilated because of the classic layout of tables in the classroom; whether teacher, when explaining, more often used green/white board; whether pupils listened to the teacher during the explanation; whether teachers used strategy of questioning; whether teachers used rhetorical questions; whether pupils answered the questions, written in text books, workbooks and other texts; whether talking, writing, reading and listening as communication activities occurred during the lessons of Slovene language; whether pupils were afraid to ask questions during the lessons; whether pupils could ask questions during the lesson or when they did not understand the content; whether teachers reacted correctly when pupils gave the wrong answer; whether pupils read the texts quietly and out loud; whether analysis of the text was the most frequent after reading literary text; whether pupil writing was mainly from blackboard/text book; whether teachers listened critically and actively and pupils listened actively and memorized delivered information during the lesson.
Sekundarne ključne besede: theses;primary schools;Slovene language;communication activities;strategy of questioning;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti
Strani: V, [144] f.
ID: 9123661