diplomsko delo
Marika Velikonja (Avtor), Saša Jazbec (Mentor)

Povzetek

Die vorliegende Arbeit beschäftigt sich in ihrem ersten Teil mit dem Einsatz von Kunst und Kunstbildern im Fremdsprachenunterricht, genauer im DaF-Unterricht, mit Bildfunktionen und dem Vergleich der verschiedenen Unterrichtsstrategien für die Arbeit mit dem Kunstbild. Es ist festzustellen, dass der Einsatz von Kunstbildern im DaF-Unterricht zur Erweiterung und Bereicherung des fremdsprachlichen Lernens beiträgt. Kunstbilder erzeugen Kommunikationsbedarf, sie können dazu benutzt werden, um in der Klasse Sprachhandlungen auszulösen und sind so ein geeignetes und interessantes Medium zum Sprachenlernen. Im zweiten Teil der Arbeit erfolgt eine Lehrwerkanalyse. Die Lehrwerke wurden auf das Vorkommen von bildender Kunst und vor allem Kunstbildern hin untersucht und bezüglich der Häufigkeit des Vorkommens der Kunstbilder und deren Funktion verglichen. Anschließend wurden die Ergebnisse interpretiert. Des Weiteren wurden drei Unterrichtsvorschläge zum Einsatz von Kunstbildern im DaF-Unterricht vorgestellt.

Ključne besede

Diplomarbeiten;Deutsch als Fremdsprache;Gymnasium;Kunstbilder;Didaktisierung eines Kunstbildes;Bereicherung des Fremdsprachenlernens;

Podatki

Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Velikonja]
UDK: 811.112.2:37(043.2)
COBISS: 22618120 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 926
Št. prenosov: 63
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Umetniške slike pri pouku nemščine kot tujega jezika
Sekundarni povzetek: Diplomsko delo obravnava uporabo umetniških slik pri pouku nemščine kot tujega jezika. V teoretičnem delu so predstavljeni različni vidiki in vprašanja, s katerimi se srečujemo pri vključevanju umetniških slik pri pouku tujega jezika, natančneje nemščine. Predstavljene so funkcije slik ter didaktični pristopi oz. koncepti uporabe umetniških slik v učnem procesu. Ugotovimo lahko, da umetniške slike pri pouku nemščine tako prvega kot drugega tujega jezika spodbujajo komunikacijo in so zato še kako primerne za uporabo in obogatitev pouka. V praktičnem delu naloge smo izvedli analizo učbenikov, preko katerih smo preučevali pojavnost umetniških slik ter njihovo funkcijo oz. vključevanje v didaktični proces. Analiza rezultatov je pokazala, da so umetniške slike, z izjemo učbenika Du und Deutsch 3, le redko tematizirane in uporabljene kot medij za poučevanje, zato smo v nalogi predstavili tudi tri predloge uporabe umetniških slik pri pouku nemščine kot tujega jezika.
Sekundarne ključne besede: diplomska dela;nemščina kot tuji jezik;gimnazija;umetniške slike;didaktizacija umetniške slike;obogateno učenje;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za germanistiko
Strani: 88 f., 11 f. pril.
ID: 9169940