magistrsko delo
Ajda Pirc (Avtor), Maja Kerneža (Mentor)

Povzetek

V današnjem času je tehnologija nepogrešljiv del našega življenja, vse bolj pa se vključuje tudi v izobraževanje. Da bi učence pripravili na prihodnost, ki jo prinaša tehnološki napredek, je pomembno tudi raziskovanje na področju STEAM izobraževanja v povezavi s književnostjo. V teoretičnem delu je magistrsko delo usmerjeno v predstavitev predmeta slovenščina, didaktike mladinske književnosti, STEAM izobraževanja, KUBO robotike in dosedanjih raziskav na področju vključevanja STEAM izobraževanja v pouk književnosti. Sledi podrobna raziskava, v kateri je sodelovalo 40 učencev četrtega razreda osnovne šole. Raziskava je temeljila na deskriptivni metodi in metodi pedagoške intervencije, med katero smo primerjali eksperimentalno in kontrolno skupino. Izveden je bil kvazieksperiment, kjer je intervencija predstavljala vnos novega elementa v pouk književnosti, in sicer uporabo kreativnih STEM robotov. Učenci so med učno uro izpolnili petstopenjsko lestvico počutja in motivacije, napisali nadaljevanje pravljice in na koncu izpolnili anketni vprašalnik. Rezultati so pokazali, da med skupinama ni prišlo do večjih razlik. Učenci so bili za delo enako motivirani, nadaljevanja pravljice so bila enakovredna glede na število dogajalnih prostorov, književnih oseb in dogajanj, razlikovala pa so se le v številu besed, prav tako je bilo tudi subjektivno mnenje učencev o učni uri v obeh skupinah podobno.

Ključne besede

magistrska dela;književnost;kreativni STEM roboti;STEAM izobraževanje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Pirc]
UDK: 37.091.3:82(043.2)
COBISS: 203453443 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 18
Št. prenosov: 5
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Integrating creative STEM robots into literature classes
Sekundarni povzetek: Nowadays, technology is an indispensable part of our lives, and it is increasingly included in education as well. To prepare students for the future, brought about by technological progress, research in the field of STEAM education in connection with literature is also important. In the theoretical part, the master's thesis is focused on the presentation of the subject of the Slovene language, the didactics of youth literature, STEAM education, KUBO robotics and current research in the field of integration of STEAM education into literature lessons. Next was a detailed survey in which 40 students of the fourth grade of primary school participated. The research was based on the descriptive method and the method of pedagogical intervention, during which we compared the experimental and control groups. A quasi-experiment was carried out, where the intervention represented the introduction of a new element into the literature lesson, namely the use of creative STEM robots. During the lesson, the students filled out a five-point scale of well-being and motivation, wrote a continuation of a fairy tale, and at the end filled out a questionnaire. The results showed that there were no major differences between the groups. The students were equally motivated to work, the continuations of the fairy tale were equivalent in terms of the number of locations, literary characters, and events, but they differed only in the number of words, and the subjective opinion of the students about the lesson in both groups was also similar.
Sekundarne ključne besede: master theses;literature;creative STEM robots;STEAM education;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Književnost;Učila in učni pripomočki;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XI, 122 str.))
ID: 24186393