Povzetek
Monografija je v slovenskem prostoru eden prvih poskusov celovitejše znanstvene obravnave odnosa med skrbjo za ohranjanje človekovega naravnega okolja zanamcem in likovno umetnostjo. V teoriji je predstavljen odnos med okoljsko trajnostjo na eni in likovno umetnostjo ter edukacijo in poučevanjem umetnosti na drugi strani. Empirične raziskave so izvedene na populaciji predšolskih in šolskih otrok, predšolskih pedagogov in univerzitetnih študentov in raziskujejo implementacije likovnih dejavnosti na predšolskem, osnovnošolskem in srednješolskem nivoju. Ugotovili smo, da je okoljska trajnost dandanes večplastno povezana s sodobno likovno umetnostjo in poučevanjem umetnosti. Ekološke vsebine tvorijo pomemben del vsebin v vrtcih in šolah. Vsebine univerzitetnih pedagoških študijskih programov bi naj vsebovali več tematik, povezanih z okoljsko trajnostjo, kar bi povečalo interes in zavedanje študentov o pomembnosti tega aktualnega problema.
Ključne besede
vzgoja in izobraževanje;umetnostna vzgoja;sodobna umetnost;okoljska trajnost;vrtci;šole;ne zaključna dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.01 - Znanstvena monografija |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Univerzitetna založba Univerze |
UDK: |
[37.015.31:7]:502.131.1 |
COBISS: |
89837569
|
ISBN: |
978-961-286-002-8 |
Št. ogledov: |
3006 |
Št. prenosov: |
105 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Art education and environmental sustainability |
Sekundarni povzetek: |
The monograph is one of the first attempts in Slovenia at a comprehensive scientific discussion of the relation between the care for preserving human being’s natural environment and art education. The theoretical section aims to juxtapose and examine the relations between environmental sustainability, on the one hand, and visual art, general education and art education, on the other. The empirical surveys cover preschool and school-age children, preschool teachers and university students. The studies showcase the implementation of artistic activities during the preschool period, in primary schools and in secondary school practices. We established that the environmental sustainability of today shows multifaceted connections with contemporary art and education. Ecological content forms an important part of the content in kindergartens and schools. The content of art education study programmes at universities should include more topics connected with sustainable development, which would increase students’ interest in and awareness of the importance of this current problem. |
Sekundarne ključne besede: |
art education;contemporary art;environmental sustainability;kindergartens;schools;Vzgoja in izobraževanje;Likovna umetnost;Sodobna umetnost;Trajnost (ekologija);Predšolski otroci;Učenci;Dijaki;Izobraževalni programi;Pedagogi;Učitelji;Ekologija; |
URN: |
URN:NBN:SI |
Vrsta dela (COBISS): |
Znanstveno delo |
Strani: |
215 str. |
DOI: |
10.18690/978-961-286-002-8 |
ID: |
9250782 |